Sökning: "supplier relationship management srm"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden supplier relationship management srm.

  1. 1. From Disruption to Efficiency: The role of SRM and JIT strategies in Automotive Supply Chains Authors: Jennie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennie Lewin; Daban Taha; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose - The incessantly progressing automotive industry faces various challenges due to its complex supply chains. This study aims therefore to 1) explore the roots of material supply disruptions in the automotive industry and the challenges of managing these and 2) assess the role of Supplier Relationship Management (SRM) in mitigating these disruptions. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som påverkar utformningen av en försörjningskedja samt dess aktörer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Rick Eckerholm; Oskar Olsson; [2021]
    Nyckelord :Supply chain; Supply chain management; Supplier selection; Supplier relationship management; Supply chain strategy; Försörjningskedjor; Supply chain management; Leverantörsval; Supplier relationship management; Supply chain strategy.;

    Sammanfattning : En försörjningskedja är en komplex process som majoriteten av företaget tampas med, både medvetet och omedvetet. Vid närmare granskning av en försörjningskedja kan denna process brytas ner i flertalet delar, vilket gör begreppet försörjningskedja oerhört stort att behandla i sin helhet. LÄS MER

  3. 3. Supplier Relationship Management in China and Taiwan : A case study with Bufab to identify the main criteria for a healthy supplier buyer relationship

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Raphael Goerisch; Küpper Hendrik; [2018]
    Nyckelord :Supplier Relationship Management; China; Taiwan; Culture; Supply Chain; Trust; Power; Communication;

    Sammanfattning : Background: Supply chain relations go far beyond simple transactions of money and goods. Today, with a low depth of added value in most companies, and low prices in China and Taiwan, sourcing in these countries is very common. Managing the relationship with these suppliers to increase the performance of the whole supply chain is crucial. LÄS MER

  4. 4. Vägen till en städad farstu - En studie om SRM-verktyg i svenska företag

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Simon Hartvig; Oskar Ydenius; [2017]
    Nyckelord :Supplier Relationship Management; Risk mitigation; Transparency; Sustainabillity;

    Sammanfattning : As companies grow international, so does their supply chain. By sourcing materials, labour and knowledge from around the globe, companies have the ability to provide more competitive goods and services than ever before. This development is not entirely without risks. LÄS MER

  5. 5. Värdeskapande aktiviteter inom leverantörskedjan : Integration av leverantörskedjan för att uppnå långsiktiga samarbeten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Måns Karlsson; Marielle Sundfeldt; [2017]
    Nyckelord :ABC; Activity-based cost; A2A; Actor to Actor; B2B; Business to Business; Cross-functional team; Design to Cost; DtC; Purchasing; Supply chain management; SRM; Supply relationship management; Valmet; Value co-creation; ABC; Aktivitetsbaserad kostnad; A2A; Aktör till Aktör; B2B; Företag till Företag; Tvärfunktionella team; Design to Cost; DtC; Inköp; Supply chain management; SRM; Hantering av leverantörsrelationer; Valmet; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har hantering av leverantörsrelationer blivit en viktig konkurrensfaktor för företag världen över. Denna uppsats kommer delvis att presentera teorin bakom hantering av leverantörsrelationer och integrera den med värdesamskapande vilket är ytterligare en viktig aspekt för företag som önskar att implementera ett vinn-vinn-tänk med sina samarbetspartners. LÄS MER