Sökning: "sv uppsatser"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden sv uppsatser.

  1. 1. Lärares (o)kunskap om formativ bedömning - en kvalitativ innehållsanalys

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Svensson; Rima Engström; Nicolas Hasselqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vårt syfte har varit att undersöka om formativ bedömning används av lärare i Sveriges skolor och hur lärare motiverar sitt val av bedömningsform.För att ta reda på det har vi gjort en kvalitativ innehållsanalys av fem C-uppsatser som alla innehåller kvalitativa intervjuer inom ämnet bedömning. LÄS MER

  2. 2. IKT inom engelsklärarutbildningen

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Alexander Carlé; Emma Karlsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningSyfteSyftet med studien var att undesöka huruvida IKT (informations- och kommunikationsteknologi) en del avengelsklärarutbildningen vid Göteborgs och Karlstads universitet samt undersöka lärarstudenters attitydertill IKT. Utöver detta diskuterades även kort hur svaret på den första frågan skulle kunna påverkastudenternas användande av IKT i den framtida praktiken. LÄS MER

  3. 3. Sånglärkor & nötskrikor. En studie om att möta och undervisa sångsvaga elever

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Madelene Johansson; Kerstin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Sång; pedagogik; sångundervisning; körundervisning;

    Sammanfattning : SammanfattningVi har valt att basera vår studie på frågorna: Hur tänker sång- och körpedagoger kring begrepp som relaterar tillsångsvaghet? Vilka förhållningssätt och metoder använder pedagogerna i sin undervisning av sångsvaga elever?Kan alla lära sig att sjunga rent och i så fall hur? Med utgångspunkt i ett kvalitativt material bestående av femintervjuer med verksamma sång- och körpedagoger, syftar vi till att reda ut begreppen ”musikalitet”, ”sång-svaghet”, ”sångfunktionshämning”, ”tondövhet”, ”amusi” och ”falsksång”. Vi avser även att söka goda råd kringmetoder och förhållningssätt i mötet med sångsvaga elever, vilka vi sedan ämnar använda som inspiration i våregen framtida yrkesroll. LÄS MER

  4. 4. Förutsättningar och hinder med laborativ matematik som undervisningsform

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Marcus Wahlqvist; Jackleen Mansour; [2012]
    Nyckelord :Laborativ matematik; laborativa material; arbetssä;

    Sammanfattning : SammanfattningUtgångspunkten i detta arbete har varit att ta reda på hur och vilka faktorer som kan påverka en laborativmatematikundervisning för att nå goda resultat. Jag ville veta vilka faktorer lärare upplever i arbetet. Ilitteraturgenomgången fann jag 16 faktorer som hindrar eller underlättar för lärare i laborativt arbete t.ex. LÄS MER

  5. 5. Skriftliga omdömen – en intervjustudie kring lärares attityder

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Karin Smedberg; [2012]
    Nyckelord :Skriftliga omdömen; IUP; bedömning;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Jag har undersökt några grundskollärares attityder till de skriftliga omdömen som ska ingå i varje elevs IUP.Skriftliga omdömen ska vara ett stöd för lärare i det dagliga arbetet för att få eleverna att utvecklas så mycketsom möjligt, men enligt många finns det brister i dem. LÄS MER