Sökning: "svaga varumärken"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden svaga varumärken.
6. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER
7. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER
8. Starka varumärken, starka finanser?: En studie av skillnaden i lönsamhet mellan starka och svaga varumärken
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : It is a common view that companies should focus on building brands to increase profitability and stabilize cash flows. However, building and keeping brands alive is costly. Many firms spend large sums on branding only because they are supposed to, without knowing if they will actually gain from it. LÄS MER
9. Survival of the fittest?: Effekten av en varumärkeskris på konkurrerande svaga och starka varumärken inom en produktkategori
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Almost every day newspapers cover companies and brands in crisis. This should worry companies as negative publicity has been shown to have a great influence on consumer perceptions on brands. In addition, brand crises have been shown to be contagious, meaning that they also affect consumers’ views on other similar brands. LÄS MER
10. Svenskt Sigill : starka och svaga sidor såsom kvalitetsmärke
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadssituationen för svenska livsmedelsproducenter blir allt hårdare i och med fokuseringen på lågpris och EMV samt ökad import. För att lyfta fram de mervärden, som finns i svenska livsmedel, kan producenter märka sina produkter med kvalitetsmärket Svenskt Sigill. LÄS MER