Sökning: "svaga varumärken"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden svaga varumärken.

  1. 6. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Isabel Svensson Soneviseth; JENNIE LUNDBERG; [2013]
    Nyckelord :Kina; ursprungsland; varumärkeskapital; konsumentbeteende; attityder;

    Sammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER

  2. 7. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Isabel Svensson Soneviseth; Jennie Lundberg; [2012]
    Nyckelord :country of origin; brand equity; consumer behavior; china; ursprungsland; varumärkeskapital; konsumentbeteende; attityder; kina; attitudes;

    Sammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER

  3. 8. Starka varumärken, starka finanser?: En studie av skillnaden i lönsamhet mellan starka och svaga varumärken

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Mikael Fristedt; Anna-Karin Janson; [2007]
    Nyckelord :brand strength; brand equity; profitability; volatility; shareholder value;

    Sammanfattning : It is a common view that companies should focus on building brands to increase profitability and stabilize cash flows. However, building and keeping brands alive is costly. Many firms spend large sums on branding only because they are supposed to, without knowing if they will actually gain from it. LÄS MER

  4. 9. Survival of the fittest?: Effekten av en varumärkeskris på konkurrerande svaga och starka varumärken inom en produktkategori

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sara Johansson; Caroline Wollsén; [2007]
    Nyckelord :Brand crisis; negative publicity; spill-over effect; categorization;

    Sammanfattning : Almost every day newspapers cover companies and brands in crisis. This should worry companies as negative publicity has been shown to have a great influence on consumer perceptions on brands. In addition, brand crises have been shown to be contagious, meaning that they also affect consumers’ views on other similar brands. LÄS MER

  5. 10. Svenskt Sigill : starka och svaga sidor såsom kvalitetsmärke

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Karin Edqvist; Elin Källgården; [2005]
    Nyckelord :Svenskt Sigill; kvalitesmärke; agentteori; marknadsstrategi; livsmedel;

    Sammanfattning : Marknadssituationen för svenska livsmedelsproducenter blir allt hårdare i och med fokuseringen på lågpris och EMV samt ökad import. För att lyfta fram de mervärden, som finns i svenska livsmedel, kan producenter märka sina produkter med kvalitetsmärket Svenskt Sigill. LÄS MER