Sökning: "systemutvecklingsmetodik"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet systemutvecklingsmetodik.

  1. 1. Faktorer som kan ligga till grund för beslutet om val av systemutvecklingsmetod : En fallstudie på ett internationellt IT-bolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Filip Stekovic; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den digitala tekniken underlättar våra liv om det så gäller hur vi kommunicerar, utför vårt arbete, reser till jobbet eller tittar på TV (Sommerville, 2011). För att bäst utveckla dessa system, applikationer och verktyg används olika utvecklingsmetoder. LÄS MER

  2. 2. En organisationscentrerad metod för att automatisera en affärsprocess : Med hjälp av interoperabilitet, modellering och designmönster

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Christian Jensen; Petter Annerwall; [2014]
    Nyckelord :Interoperabilitet; Integration; EAI; Services;

    Sammanfattning : Med hjälp av design science och delar ur en traditionell systemutvecklingsmetodik så har vi tagit fram ett designförslag åt en organisation med vad som kan anses som traditionella problem med interoperabilitet. Vi har därefter härlett en organisationscentrerad metod för att automatisera en affärsprocess ur den erfarenhet vi fått genom att ta fram designförslaget. LÄS MER

  3. 3. Technology-to-Performance Chain: Game Model

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Marcus Björck; Dennis Jonovski; [2006]
    Nyckelord :tid; Upplevelse; TPC; TTF; GameFlow; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Technology-to-Performance Chain: Game Model Inlämningsdatum: 2006-05-26 Ämne/Kurs: INF 630 kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Marcus Björck Dennis Jonovski Handledare: Hans-Christian Stoltz Nyckelord: TPC, TTF, GameFlow, tid, upplevelse Syfte: Att ge spelutvecklare en grundläggande och överskådlig modell som är anpassningsbar inom spelutveckling. Metod: Vi har använt oss både av kvalitativa och kvantitativa metoder på en grund som kan liknas vid en abduktiv ansats. LÄS MER