Sökning: "technology and consumer engagement"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden technology and consumer engagement.

  1. 1. Prospects for standardisation of industrial PET plastics to support the transition towards a circular economy

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Agnes Ström; [2024]
    Nyckelord :Standard; standardisation; industrial PET; polyethylene terephthalate; circular economy; plastic; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Plastkonsumtionen har ökat markant över tid och har utvecklats till ett viktigt material i dagens samhälle, men med utmaningen att råvaran främst kommer från fossila källor. Användningen av plast är i linje med den linjära ekonomin och den så kallade slit-och-släng-kulturen, vilket bidrar till felaktig hantering av plastavfall och en ineffektiv användning av resurser. LÄS MER

  2. 2. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. Neuroscience app interfaceanalysis.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lucía Velasco González; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Neurologyca company received a request from a client, Orange, on how to improve its appinterface, Orange TV, to be more user-friendly. The project's main purpose is to evaluate the userexperience and optimal design of the interface, focusing on qualitative and quantitative research toanalyze the consumer emotional reaction while using the app. LÄS MER

  4. 4. The Future of Gaming? : A study on the effects of cloud gaming on traditional game purchase and engagement

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Kokkonen; Josef Holmlund; [2023]
    Nyckelord :Cloud gaming; Technology acceptance; subscription marketing; perceived value; perceived ease of use; consumer motivations; hard-core gamer; casual gamer; non-gamer;

    Sammanfattning : In recent years, there has been an increased number of people that are engaged in gaming - a phenomenon connected to constantly developing internet infrastructure and a growing middleclass. The phenomenon of Cloud gaming has received increasing attention since it was introduced some years ago; in 2022 all Cloud gaming services combined had 31,7 million paying users. LÄS MER

  5. 5. Hard to reach energy consumers in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sanna Lundin; [2023]
    Nyckelord :Energy consumers; hard to reach energy consumers; HTR; policies; behavior; FCM; Energikonsumenter; HTR; politiska åtgärder; FCM; beteende;

    Sammanfattning : The transition towards a sustainable and low-carbon future requires significant changes in energy behaviour among energy consumers. However, the question remains about how, by whom, and what changes are necessary to achieve this transition. LÄS MER