Sökning: "teorier webbdesign"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden teorier webbdesign.
1. Visualisering med hjälp av webbapplikation : Webbdesign med minskade ledtider som mål
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Denna rapport beskriver utvecklingen av en webbapplikation skapad för Cepheid AB som är ett medicinteknikföretag i Stockholm. Genom att fördjupa sig i bakgrunden om kunden, målgruppen och målen för denna webbapplikation, syftar denna rapport till att hjälpa kunden att analysera data på ett enkelt sätt. LÄS MER
2. Be active or stay unattractive : Be active or stay unattractive
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Enterprises utilize information and communication technology, including websites, to market themselves and expand their businesses. However, employing this technology is not always a guarantee of success, especially for small enterprises. This is often due to limited resources and to the extent of having web skills present within the enterprise. LÄS MER
3. Webbdesign i Japan och Sverige : En tvärkulturell analys av webbplatser från hög-kontextuella kulturer och låg-kontextuella kulturer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att analysera och identifiera skillnader och likheter i webbdesign mellan två länder, Japan och Sverige. De japanska och svenska webbplatserna för två företag etablerade i både Japan och Sverige, IKEA och DAIKIN, har analyserats utifrån en modell framtagen av Würtz (2006) i en tidigare studie på området. LÄS MER
4. Utveckling av en starkt autentiserad WebRTC-prototyp
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Denna forskning utförs hos Tieto som hanterar IT-systemet Lifecare åt hälso- och sjukvården i ett antal regioner och län. Vårt arbete omfattar att utveckla en prototyp av en webbaserad realtidskommunikationslösning med en implementerad stark autentisering. LÄS MER
5. Hur en användarvänlig webbplats som speglar och särskiljer ett företag kan skapas
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Webbplatser är en plattform där varumärken kan särskilja sina tjänster på samma sätt som det är möjligt i en verklig miljö. Följande studie syftade därför till att undersöka hur en användarvänlig webbplats skulle kunna se ut för att ge önskad positionering och varumärkesidentitet för ett företag inom organisations- och ledarskapsutveckling. LÄS MER