Sökning: "the AI ​​paradox"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden the AI ​​paradox.

  1. 6. Banach–Tarski paradoxen och dess implikationer på måttproblemet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Lukas Enarsson; Oskar Johansson; Vincent Molin; Emil Timlin; [2020-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi presenterar ett bevis av en sats av Stefan Banach och Alfred Tarski, som bygger på resultat av Felix Hausdorff: Det finns två ändliga samlingar av disjunkta delmängder av enhetsbollen i R3 sådana att varje samling kan transformeras till en ny enhetsboll under verkan av stela rörelser (ändliga kombinationer av translationer och rotationer). Detta resultat förlängs sedan till dess starka form: Om A;B är två begränsade delmängder av R3 med icketomt inre så finns två partitioner fAign i=1; fBigni =1 av A och B respektive, och stela rörelser _1; _2; :::; _n sådana att _i(Ai) = Bi för varje i = 1; 2; :::; n. LÄS MER

  2. 7. May AI help you? A quantitative study investigating a potential means to overcome the disclosure paradox of chatbots in the service encounter

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Cornelia Koziczynska; Matilda Björklund; [2020]
    Nyckelord :trust; perceived competence; disclosure paradox; chatbot attitude; competence signal;

    Sammanfattning : The use of artificial intelligence solutions such as chatbots in service encounters is gaining in popularity due to the potential efficiency gains from automating routine interactions. However, the desired benefits are dependent on the identity of the virtual service agent not being disclosed, as customers who know that they are interacting with a chatbot perceive it to be less competent and trustworthy, eliminating all efficiency gains. LÄS MER

  3. 8. ”J’ai en tête de faire gagner de l’argent à ma banque” : - The paradox of measuring performance among bank employees -

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Sandra Kankaanpää; [2008]
    Nyckelord :Bank; sales goals; paradox; measuring performance; human capital;

    Sammanfattning : Fast changes and external demands have made companies to continuously needing to improve their performance. Banks in particular have come to make a complete changeover to keep up with the competition. They have gone from bureaucratic structures to become more sales oriented. LÄS MER