Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Unraveling the Paradox: Balancing Personalization and Privacy in AI-Driven Technologies : Exploring Personal Information Disclosure Behavior to AI Voice Assistants and Recommendation Systems

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Leona Saliju; Vladyslav Deboi; [2023]
    Nyckelord :Information disclosure; Risks and Benefits; Voice assistants; Recommendation systems; Privacy calculus; Personalization-privacy paradox PPP ;

    Sammanfattning : As society progresses towards a more algorithmic era, the influence of artificial intelligence (AI) is driving a revolution in the digital landscape. At its core, AI applications aim to engage customers by providing carefully tailored and data-driven personalization and customization of products, services, and marketing mix elements. LÄS MER

  2. 2. AI-paradoxen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Filosofiska institutionen

    Författare :Jonas Ytterström; [2022]
    Nyckelord :the AI ​​paradox; artificial intelligence; existential risks; paperclip apocalypse; existential catastrophe; global catastrophe; natural risks; anthropogenic risks; superintelligence; nuclear war; pandemics; biological weapons; climate threat; nanotechnology; intelligence explosion; space colonization; the great filter; the fermi paradox; strong AI; weak AI; control problem; general artificial intelligence; AGI; decision theory; the AI argument; doomsday argument; extraterrestrial life; extraterrestrial civilization; bracewell-von neumann probe; safeguard humanity; the future of humanity; cosmic catastrophe; AI; paradox; AI-paradoxen; artificiell intelligens; existentiella risker; gemapokalyps; existentiella katastrofer; globala katastrofer; naturliga risker; antropogena risker; superintelligens; kärnvapenkrig; pandemier; biologiska vapen; klimathotet; nanoteknologi; intelligensexplosion; rymdkolonisering; fermiparadoxen; det stora filtret; den stora tystnaden; stark AI; svag AI; kontrollproblemet; generell artificiell intelligens; AGI; beslutsteori; the AI argument; domedagsargumentet; utomjordiskt liv; utomjordisk civilisation; bracewell-von neumann sond; skydda mänskligheten; mänsklighetens framtid; kosmiska katastrofer; AI; paradox;

    Sammanfattning : Derek Parfit är kanske en av vår tids mest kända moralfilosofer. Parfit inleder sin första bok Reasons and Persons med att ställa frågan: vad har vi mest skäl att göra? Hans fråga berör vad som egentligen har betydelse, en fråga som han fortsätter att beröra i sin andra bok On What Matters. LÄS MER

  3. 3. Attityder och handlande kring olika nivåer av AI-baserad marknadsföring : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Simon Stamming; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Marketing; AI; Mechanical; Thinking; Feeling; Attitudes; Behavior; Personal Information; Privacy Paradox; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; AI; Mekanisk; Tänkande; Kännande; Attityder; Handlande; Personlig Information; Integritetsparadoxen;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förklara hur olika användare upplever de tre nivåerna av AI-genererat innehåll inom marknadsföring i företagsekonomi. Studien syftar även till att se om deras handlande går i linje med deras attityder eller om det finns utrymme för en paradox. LÄS MER

  4. 4. AI marketing & brand relationships: A qualitative study about consumer-brand relationships, personalized marketing and the personalization-privacy paradox

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Walde; Johanna Blom; [2022]
    Nyckelord :consumer-brand relationships; brand trust; brand loyalty; personalized AI marketing; personalization-privacy paradox; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: to explore what influence consumer-brand relationships may have on consumers’ perceptions of personalized marketing and the personalization-privacy paradox. Methodology: to understand each of the respondents' different perceptions of the thesis’ purpose and research question, a relativist and social constructionist approach were applied. LÄS MER

  5. 5. Energibesparing med automatiserad inneklimat- och ventilationsstyrning – drivkrafter och barriärer

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Energisystem och byggnadsteknik

    Författare :Andreas Selhammer; [2022]
    Nyckelord :Energy management; drivers and barriers; BMS; FDD; AI; energy saving; build-ings; SCADA; metadata; sensors; dynamic buildings; automation; Energiledning; Hinder och drivkrafter; BMS; FDD; AI; energibesparing; byggna-der; SCADA; metadata; sensorer; dynamiska byggnader; automation;

    Sammanfattning : Energiförbrukningen i Sveriges fastigheter uppgår till närmare 40% av totalprimärenergin för Sverige. Denna siffra förväntas öka ytterligare under den kommande 20-årsperioden. Av denna energimängd motsvarar 67% byggnadens operativa fas. LÄS MER