Sökning: "the compulsory education"

Visar resultat 1 - 5 av 524 uppsatser innehållade orden the compulsory education.

  1. 1. “Socialen ser oss som djur, såna som man sätter i bur” : En kvalitativ studie om ungdomars upplevelser av tvångsvård på SiS

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Emma Garsén; Sandra Ridell Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Adoelscents; control; compulsory care; experiences; Goffman; power; SiS; institution.;

    Sammanfattning : Adolescents in compulsory care represent a particularly vulnerable group. The content of compulsory care and the restrictions on freedom that young people are subjected to are topics that are rarely addressed in either societal debates or within the education of social workers. LÄS MER

  2. 2. “Barn finns i psykiatrin men inte i lagstiftningen”. En argumentationsanalys av remissvaren till utredningen För barnets bästa?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Alexandra Wernersson; Lovisa Strömberg; [2024]
    Nyckelord :best interest of the child; child rights perspective; compulsory psychiatric care; knowledge and competence Barnets bästa; barnrättsperspektiv; psykiatriskt tvångsvård; kunskap och kompetens; Social Sciences;

    Sammanfattning : In 2017 the Swedish government issued an official report containing proposed changes to the compulsory care legislation to strengthen the child rights perspective and provide extended knowledge to the workers within psychiatry. The aim of this study was therefore to examine the reasoning regarding the proposed changes in the comment letters following the official report of the Swedish government: For the best interest of the child? The investigation of coercive measures against children in compulsory psychiatric care. LÄS MER

  3. 3. Musiken- ett guldkorn i undervisningen? : -Några pedagogers syn på musik som pedagogiskt verktyg i anpassad grundskola, inriktning ämnesområde.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Malin Wallin; Charlotte Lindén; [2024]
    Nyckelord :Special needs elementary school; participation; communication development; music; pedagogical tool;

    Sammanfattning : Expected knowledge contribution Expected knowledge contribution of the study is to visualize educators' perceptions of how they use music as a pedagogical tool and how they describe that it affects students' communication development. The study is also expected to contribute with knowledge about the importance of using music as a multimodal means of communication in special needs primary school Aim and research questions The purpose of this study is to visualize some educators' perceptions of how music as a pedagogical tool is used to contribute to communication development among students in special needs elementary school with a focus on subject area. LÄS MER

  4. 4. Confident in my class: A secondary data study of maths motivation and students’ sociodemographic factors in grade three and four in Sweden.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Karin Johansson; [2023-10-31]
    Nyckelord :gender; ethnicity; SES; Mathematics Achievement; Maths Motivation;

    Sammanfattning : Aim: This thesis aims to point to how motivation as well as achievement in maths and students’ sociodemographic factors can correlate for grade three and four in Swedish schools. Theory: The two theories used in the thesis are Expectancy-value Theory by Eccles and Cultural Capital by Bourdieu. LÄS MER

  5. 5. Att bygga broar : Specialpedagogers och lärares erfarenheter och uppfattningar om övergångar och överlämningar från grundskolan till gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Kalle Olsén; Anna Högberg; [2023]
    Nyckelord :Gymnasieskola; Informationsutbyte; Övergång; Överlämning; Överlämningsrutiner;

    Sammanfattning : Högberg, A. & Olsén, K. (2023) Att bygga broar – Specialpedagoger och lärares erfarenheter och uppfattningar om övergångar och överlämningar från grundskolan till gymnasieskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen Skolutveckling och ledarskap, Lärande och Samhälle, Malmö universitet. LÄS MER