Sökning: "tidig läs- och skrivinlärning"

Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade orden tidig läs- och skrivinlärning.

  1. 11. När språket inte riktigt vill räcka till : lärares uppfattningar av spåkstörning och tidig läs- och skrivinlärning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Ing-Marie Martinsson; [2017]
    Nyckelord :språkstörning; tidig läs- och skrivinlärning och fenomenografi;

    Sammanfattning : Sammanfattning Språk är viktigt i många sammanhang men främst i skolmiljön. Läs- och skrivinlärning är en av flera viktiga delar i språkundervisningen som barn möter i förskoleklass och lågstadiet. LÄS MER

  2. 12. Den tidiga läs- och skrivinlärningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Johanna Hultgren; [2017]
    Nyckelord :Early grades teaching; motivation; reading; writing;

    Sammanfattning : Johanna Hultgren (2017): Den tidiga läs- och skrivinlärningen. (The early learning in reading and writing). Independent Project, Swedish, Specialisation in Early Years Teaching and Grades f-3, Basic Course, 15 Credits. School of Humanities, Education and Social Sciences. LÄS MER

  3. 13. Förebyggande av läs- och skrivsvårigheter : Hur lärare främjar läs- och skrivutvecklingen

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Madeleine Fransson; Kim Bäck Jonsson; [2016]
    Nyckelord :läs- och skrivsvårighet; förebyggande åtgärder; svenskundervisning; främjande arbetssätt; läs- och skrivinlärning;

    Sammanfattning : Syftet med litteraturstudien är att få en fördjupad kunskap om hur lärare arbetar med att förebygga elevers läs- och skrivsvårigheter. Litteraturstudien fokuserar på att belysa vad som främjar en god läs och skrivutveckling för elever med läs- och skrivsvårigheter. LÄS MER

  4. 14. De digitala verktygens roll i tidig läs- och skrivinlärning : Lärares förhållningssätt till digitala verktyg som stöd i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mikaela Lundblad; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Läsning och skrivning i förskolan : en studie om hur förskollärare stimulerar barns läs-och skrivintresse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Caroline Oskarson; [2015]
    Nyckelord :Läsinlärningsmetoder; skriftspråk; förskola;

    Sammanfattning : Arbetet behandlar hur förskollärare skapar förutsättningar för och hur de arbetar med läsning och skrivning i förskolan. Frågeställningen är hur förskollärarna tar tillvara på barns visade intresse för läsning och skrivning samt om de använder sig av någon läsinlärningsmetod. LÄS MER