Sökning: "tjänsteprocess"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet tjänsteprocess.

  1. 1. Tjänstekvalitet i små fraktföretag : En studie om tjänsteprocessen, förväntningar och upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anton Nåfält; [2021]
    Nyckelord :fraktföretag; tjänsteprocess; tjänstekvalitet; upplevelser; förväntningar;

    Sammanfattning : Fraktmarknaden är en mycket konkurrensutsatt marknad med många både stora och små företag. På fraktmarknaden blir skillnaden mellan stora och små företag större och större. Frågan studien hanterade var att skapa en större förståelse för kvalitet i tjänsteprocessen hos små fraktföretag. LÄS MER

  2. 2. Tjänstekvalité – Ett möte mellan förväntningar och prestationer : En studie inom frisörbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mikaela Lindevall; Mattias Strandberg; [2015]
    Nyckelord :SERVQUAL; tjänstekvalité; Gap-modellen; förväntningar; tjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för vad företag gör för att uppfylla kunders förväntningar och genom modellen SERVQUAL mäta hur väl de uppfyller dessa förväntningar.  Metod: Studien tillämpar en flermetodsforskning för att skapa förståelse för ämnet och uppnå sitt syfte. LÄS MER

  3. 3. Värdeflödesanalys av reklamationsprocessen på ABB Control Products

    Master-uppsats, KTH/Industriella informations- och styrsystem

    Författare :Magnus Lindqvist; [2012]
    Nyckelord :Lean; Value stream mapping; customer complaint; process; Lean; värdeflödesanalys; process; reklamation;

    Sammanfattning : Värdeflödesanalys är ett ofta använt verktyg inom förbättringskonceptet Lean och syftar till att eliminera slöserier i processer och erhålla en högre resurseffektivitet. Värdeflödesanalys har sitt ursprung i produktionssektorn men har utvecklats till att användas också inom tjänstesektorn även om det fortfarande inte tillämpas i lika stor utsträckning där. LÄS MER

  4. 4. En kväll på Karlstad CCC

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Elin Wallberg; Amanda Wallberg; [2012]
    Nyckelord :Upplevelse; tjänst; tjänsteprocess; service blueprint; tjänstemisslyckande; reciprocitet;

    Sammanfattning : Alla drömmer om att komma bort från vardagen även om det bara är för några timmar. När en person betalar för en upplevelse vill denne ha tid att njuta av flera minnesvärda händelser som erbjuds av ett företag, och som berör personen på ett personligt sätt. LÄS MER

  5. 5. Förhöjt kundvärde i tjänsteprocesser : En studie av Scania Finans AB ur ett leanperspektiv

    Master-uppsats, Kvalitetsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Emma Rost; [2012]
    Nyckelord :Kundvärde; Tjänsteprocesser; lean; tjänsteverksamhet; värdeflödesanalyser; VSM; slöseri;

    Sammanfattning : Leanproduction börjar i allt större utsträckning appliceras inom olika verksamheter. Filosofins fokus på kundvärde samt dess skapade av effektiva och felförebyggande processer lockar mängder av aktörer inom olika sektorer av marknaden. LÄS MER