Sökning: "trading venues"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden trading venues.
1. Federated Learning with FEDn for Financial Market Surveillance
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för beräkningsvetenskapSammanfattning : Machine Learning (ML) is the current trend that most industries opt for to improve their business and operations. ML has also been adopted in the financial markets, where well-funded financial institutions employ the latest ML algorithms to gain an advantage on the market. LÄS MER
2. Post-MiFID II: Dark Pool Bans and Regulatory E ects on Lit Market Quality
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Over recent years, increasing popularity of non-transparent trading venues known as dark pools have spurred widespread controversy and debate; in particular regarding their impact on lit market conditions. Following voiced concerns over dark pools' potentially adverse e ects on lit market quality, legislative actions have been taken to restrict the amount of trading allowed to be conducted in the dark. LÄS MER
3. Does the tick size regime on systematic internalisers improve market quality? : An Empirical Analysis on the Swedish Stock Market
Master-uppsats, Stockholms universitet/FinansieringSammanfattning : The tick size regime on systematic internalisers (SIs) was seen as a necessary action to level the playing field between SIs and other trading venues, with the hopes to improve the market composition and market quality in favour of regulated markets. However, the previous literature objects to the view as SIs may have gained the first-mover advantage from their previous tick size exemption. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföring : Två olika handelsplatsers attraktivitet ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: På grund av att konsumenters beslutsfattande har utvecklats till att ofta grundas i emotionella motiv, har handelsplatser utökat sitt utbud till att erbjuda upplevelser som engagerar flera olika sinnen. Utifrån att den moderna marknadsföringen ofta har utgått ifrån att konsumenter fattar rationella beslut och inte har betonat betydelsen av känslor, upplevelser och sinnesintryck, har en ny typ av marknadsföring uppmärksammats: sinnesmarknadsföring. LÄS MER
5. Tomma gator
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Etableringen av köpcentra i Malmö har medfört en ökad konkurrens gentemot handeln i stadskärnan vilket märktes tydligt vid Emporias invigning 2012. Handeln i staden tappade kraft och problem med vakanser uppstod. LÄS MER