Sökning: "trivas i skolan"
Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden trivas i skolan.
21. Högstadieskolgårdar : riktlinjer för planering och projektering
Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)Sammanfattning : Inga riklinjer från statligt håll finns för Sveriges skolors skolgårdar. De kan vara hur små eller storasom helst och de kan vara hur innehållsrika eller innehållslösa som helst eller inte ens existera.Högstadieskolor är ett relativt outforskat ämne som inte har getts något stort utrymme i forskningom elever och deras skolgårdar. LÄS MER
22. Trivsel, miljö och individualisering : Hälsofrämjande arbete i två grundskolor
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Under vår utbildning till lärare där vi har läst idrott och hälsa under ett års tid har det diskuteras mycket om inaktivitet och osunda matvanor. I begreppet hälsa ingår fysisk aktivitet och kost som det talas mest om i medier. Likaså ingår den psykiska hälsan som är minst lika viktig men inte talas lika mycket om. LÄS MER
23. Expectations on teachers working at a special school with mentally handicapped children
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : AbstractTitel: Förväntningar på lärare i gymnasiesärskolan, en studie inom ett gymnasieförbund sett ur olika perspektiv. (Expectations on teachers working at a special school with mentally handicapped children A study seen out of different perspectives). LÄS MER
24. Kemiundervisning i vision II – bara en vision eller realitet?
C-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Intresset i kemi har sjunkit de senaste åren. Likaså förståelsen. Forskare runtomi världen är väl medvetna om problematiken. Större delen avkemiundervisningen idag går ut på att introducera eleverna i naturvetenskap,syftet är främst att utbilda nya naturvetare. LÄS MER
25. Hur skapas skoltrivsel? : - Samtal med elever och lärare
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Forskning som gjorts tidigare har visat att skoltrivsel minskar med elevernas stigande ålder. Vi anser att det är ett relevant ämne som berör många människor, inte minst elever och lärare. Båda parter måste tillsammans skapa möjligheter för att skoltrivsel ska vara något positivt, där alla trivs och mår bra. LÄS MER