Sökning: "tvärprofessionell"
Visar resultat 21 - 25 av 52 uppsatser innehållade ordet tvärprofessionell.
21. Alingsåsmodellen - En reflektionsmodell för identifiering av förbättringsområden och patientsäkerhetsrisker. : Ett förbättringsarbete gällande skapande och implementering av en reflektionsmodell samt en kvalitativ studie om personalens upplevelser av reflektionsmodellen.
Master-uppsats, Jönköping University/HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärdSammanfattning : Vårdgivaren är skyldig att ständigt arbeta för att utveckla och säkra kvaliteten i vården. Forskning visar att reflektion hjälper medarbetaren att lära sig av sina erfarenheter. Reflektion vidgar perspektiv och utvecklar kunskap. Förbättringsarbetets syfte var att utveckla och säkra kvaliteten i patientens vård. LÄS MER
22. Frivillighet kontra tvång : samverkan mellan rättspsykiatri och socialtjänst kring patienter som slussas ut från rättspsykiatrisk vård
Magister-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : The aim of this study is to gain insight into professional`s experiences of interdisciplinary collaboration between the municipality and the forensic ward. The study was intended to contribute to an increased understanding of the professional`s experiences of what is considered to work and what is considered to lack in the interdisciplinary collaboration between the municipality and the forensic ward. LÄS MER
23. Intensivvårdssjuksköterskans upplevelse av att vårda patienter som utfört suicidförsök : En intervjustudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Suicid och suicidförsök är ett känt folkhälsoproblem både internationellt och nationellt. I Sverige är det ca 15 000 personers som utför suicidförsök varje år och över 150 000 personer lider av allvarliga suicidtankar. LÄS MER
24. EHM-ElevHälsoMöte - karta och kompass från åtgärdande till förebyggande elevhälsoarbete
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie syftar till att lyfta fram specialpedagogers erfarenhet av att arbeta med EHM-modellen och på vilket sätt den kan främja det förebyggande och salutogena perspektivet i skolan. Modellen har som struktur att verka förebyggande och hälsofrämjande med reflektion som en av de betydande delarna. LÄS MER
25. En för alla - Alla för en : Specialpedagogers erfarenheter av samverkan mellan förskola och BVC
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studiens övergripande syfte var att bidra med kunskap om samverkan mellan förskola och barnhälsovård (BVC) gällande tidigare insatser. I dagsläget finns ingen lagstadgad samverkan i förskolan likt skolans elevhälsa och det saknas nationella riktlinjer för hur förskolan ska samverka med andra stödfunktioner såsom BVC. LÄS MER