Sökning: "undersökning av köpbeteende på internet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden undersökning av köpbeteende på internet.

  1. 1. Allt sitter i huvudet? : En kvantitativ studie av psykologiska faktorers påverkan på impulsiva köp av kläder på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefine Esp; [2016]
    Nyckelord :impulsivt köpbeteende; konsumentbeteende; hedonisk motivation; utilitarisk motivation; personlighet; personlighetsdrag; engagemang; mode; kläder;

    Sammanfattning : Trenden att handla via internet, e-handla, har stadigt ökat de senaste två decennierna. Den digitala kanalen har gett konsumenter frihet att enkelt söka igenom och välja bland ett stort utbud av produkter. Modebranschen har varit en av de större aktörerna inom e-handeln där konsumtionen stadigt växt. LÄS MER

  2. 2. You got flow? : En studie om konsumentbeteende online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Maja Nilsson; Caroline Nilsson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens konsumentbeteende online skiljer sig åt från hur det såg ut för bara några år sedan, någotsom kan förklaras av att både e-handel och Internet ständigt utvecklas och vårt köpbeteende ochvåra preferenser tenderar att förändras över tid. Den tekniska utvecklingen gör attkonsumentbeteendet inom e-handel tenderar att växla snabbt vilket gör kontinuerlig analys avkonsumentbeteende till en nyckelfaktor för att lyckas inom e-handel. LÄS MER

  3. 3. Resebyråns oklara framtid : En kvalitativ undersökning av Stockholms fysiska resebyråer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sara Perttunen; Anna Sundmalm; Tim Raoux; [2012]
    Nyckelord :Resebyrå; distributionskanaler; konsumentbeteende; Internet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån resebyråernas synvinkel undersöka behovet av den fysiska resebyrån med utgångspunkt i kundernas behov av service. Utöver detta undersöks hur resebyråerna tolkar kundernas förändrade köpbeteende. Uppsatsen utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER

  4. 4. Sociala Medier : Ännu en kommunikationsform inom marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Marco Duborija; Johanna Rydefalk; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Sociala Medier - Ännu en kommunikationsform inom marknadsföringBakgrund: Marknadsföringen har många ansikten, det vill säga den ser olika ut och har genomgått förändringar genom tiden. Den förändring som vi uppmärksammar är att marknadsföringen tagit ett steg ifrån transaktionsmarknafsföring till ett relationsperspektiv gentemot sina konsumenter. LÄS MER

  5. 5. Tillitens nödvändiga förutsättningar? : En undersökning av svenska konsumenters köpbeteende vid näthandel inom landet och gentemot Polen, Tyskland och USA

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Per Johansson; Henry Sjölin; [2011]
    Nyckelord :Country of origin; Trust; International business; webpage; internet shopping;

    Sammanfattning : I och med att människor runt omkring i världen idag kopplas ihop med hjälp av ny teknik och kommunikationsmedier är det intressant att studera hur konsumenter från ett visst land ser på handel med andra länder på nätet. Denna studie syftar till att skildra vilka faktorer på landsnivå som gör att svenska konsumenter väljer att näthandla en digitalkamera från ett land framför ett annat. LÄS MER