Sökning: "utvecklingssamtal malmö högskola"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden utvecklingssamtal malmö högskola.

  1. 16. Vad skriver lärarna i omdömena till utvecklingssamtalen? - En innehållsanalys av texter som ligger till grund för utvecklingssamtal i år 7-9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lars Jennfors; [2008]
    Nyckelord :utvecklingssamtal; skrivna omdömen; jagfunktioner; social- och kognitiv utveckling;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att lyfta fram och synliggöra vad som skrivs i underlag inför utvecklingssamtal för år 7-9. Huvudfrågan är:- Vad skriver lärarna i omdömena till utvecklingssamtalen? Till denna följer två hjälp- eller delfrågor enligt följande formuleringar. LÄS MER

  2. 17. ”Ett bra utvecklingssamtal är bättre än det förra" - Elevers syn på talgenren i utvecklingssamtalens skrivna omdömen

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lars Jennfors; [2008]
    Nyckelord :skrivna omdömen; stödformer; talgenre; utvecklingssamtal;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att visa hur elever i år 8 och 9 vill att textinnehållet i de skrivna underlagen som ligger till grund för utvecklingssamtalen, skall se ut. Huvudfråga som behandlas är: Vad anser elever i år 8 och 9 att lärarna bör skriva i omdömen till utvecklingssamtal för att stödja deras kunskapsmässiga och sociala utveckling? Studien är genomförd i två grundskolor med en enkät bestående av sju öppna frågor som besvaras av 133 elever i år 8 och 9. LÄS MER

  3. 18. Specialpedagogik i förskolan En kartläggning av förskolepersonals kunskaper om och förväntningar på specialpedagogers arbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Helena Arnberg; [2007]
    Nyckelord :enkätundersökning; förskola; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande arbete var att kartlägga förskolepedagogers kunskaper om och förväntningar på specialpedagogens arbetsuppgifter.Som metod användes en enkät som riktade sig till pedagogerna på samtliga sju förskolor i en kommundel och 64 svar bearbetades. LÄS MER

  4. 19. Lösningsfokus i utvecklingssamtal

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Randy Ziegler; [2007]
    Nyckelord :Utvecklingssamtal; lösningsfokus; samtalsmetodik; Steve de Shazer; Insoo Kim Berg;

    Sammanfattning : I detta arbete ville jag undersöka hur två gymnasielärare i svenska använde samtalsmetoden lösningsfokus i sina utvecklingssamtal. Jag observerade fem utvecklingssamtal vardera hos de båda lärarna, varpå jag intervjuade dem. LÄS MER

  5. 20. APU – Arbetsplatsförlagd utbildning. Elektronisk dokumentation - effektivt verktyg under APU?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Anneli Molander; Lerma Ottosson; [2007]
    Nyckelord :APU-arbetsförlagd utbildning; Elektronisk dokumentation; gymnasieskola; yrkesutbildning;

    Sammanfattning : Då verkligheten ständigt förändras och skolan skall ha möjlighet att utveckla goda läroprocesser under APU, måste det ske i samklang med APU platserna. Inom de yrkesförberedande utbildningarna är APU (arbetsplatsförlagd utbildning) ett viktigt verktyg för att göra våra elever medvetna om hur dagens arbetsmarknad fungerar och vilka förväntningar som kommer att ställas på dem som blivande arbetstagare och medarbetare. LÄS MER