Sökning: "välj oss"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden välj oss.

  1. 1. Välj oss! : En kvalitativ studie om arbetsgivarvarumärkets betydelse

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Matilde Andersson; Julia Frejd; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; employer brand; generation y; new institutional theory; organizational identity; organizational image; Employer branding; arbetsgivarvarumärke; generation y; nyinstitutionell teori; organisationsidentitet; organisationsimage;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa och problematisera föreställningar om arbetsgivarvarumärkets betydelse för rekryteringsarbete inom en konkurrensutsatt bransch. Employer branding är en strategi som handlar om att marknadsföra företagets arbetsgivarvarumärke för att skapa en positiv association till arbetsgivaren. LÄS MER

  2. 2. Välj rätt! En näringsjämförelse av färdigrätter till äldre

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Jonna Augustsson; Linda Eriksson; [2012-10-01]
    Nyckelord :Färdigrätt; äldre; näringsinnehåll; hemtjänst;

    Sammanfattning : Äldre äter ofta tre mål om dagen varav ett som är varmt/tillagat. Detta ställer höga krav på näringsinnehållet. Under en lunch/middag bör äldre få i sig 430 -540 kcal samt 25 – 30 gram protein enligt svenska näringsrekommendationer. LÄS MER

  3. 3. Duktig student - Se och välj oss! : En uppsats med avsikt att beskriva tre stora företags arbete med externt employer branding

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jahangir Ekhlasi; Sandra Nikkilä; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; arbetsgivarvarumärke;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att beskriva tre stora företags arbete med externt employer branding utifrån företagens perspektiv. Uppsatsen inleder med att förklara innebörden av uttrycket, som syftar på att potentiella arbetstagare i dagens samhälle ser efter företags varumärke som arbetsgivare och vad det förmedlar. LÄS MER