Sökning: "organisationsimage"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet organisationsimage.

  1. 1. Välj oss! : En kvalitativ studie om arbetsgivarvarumärkets betydelse

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Matilde Andersson; Julia Frejd; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; employer brand; generation y; new institutional theory; organizational identity; organizational image; Employer branding; arbetsgivarvarumärke; generation y; nyinstitutionell teori; organisationsidentitet; organisationsimage;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa och problematisera föreställningar om arbetsgivarvarumärkets betydelse för rekryteringsarbete inom en konkurrensutsatt bransch. Employer branding är en strategi som handlar om att marknadsföra företagets arbetsgivarvarumärke för att skapa en positiv association till arbetsgivaren. LÄS MER

  2. 2. Finns det plats för employer branding i platsannonserna? : - en diskursiv analys av organisationers publicerade platsannonser år 1996, 2005 och 2014

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Galina Svedlund; Andreas Tiflidis; [2015]
    Nyckelord :employer branding; platsannonser; materiella och immateriella erbjudanden; organisationskultur; organisationsimage;

    Sammanfattning : Uppsatsen har som syfte att studera om, och i så fall hur, employer branding- tekniker tar sig i uttryck vid tre valda av författarna tidspunkter. Employer branding används av en organisation för att framstå som en attraktiv arbetsgivare. Vi har studerat platsannonsers bild och text, och åren som berörs är 1996, 2005 och 2014. LÄS MER

  3. 3. Samband mellan Identitet & Image - En studie av Centerpartiet

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Berg; David Svenbrink; [2011]
    Nyckelord :Identitet; organisationsidentitet; image; organisationsimage; samband mellan identitet image;

    Sammanfattning : Sammanfattning Under de senaste decennierna har de politiska kampanjerna blivit alltmer professionella och de politiska partierna bör därför likt företagen förlita sig på etablerade marknadsföringsteorier. När politiska partier ska påverka sina väljare är sambandet mellan organisationsidentitet och image viktigt då identiteten ska återspeglas i den image som väljarna har av partiet. LÄS MER