Sökning: "värdet att skapa starka varumärken"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden värdet att skapa starka varumärken.

  1. 1. Hur kan företag med lågengagemangsprodukter gå tillväga för att uppnå emotionell och sann lojalitet gentemot kunderna? : En kvalitativ studie på SCAs produkter Edet papper och Libresse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linnéa Sundqvist; Susanna Hillborg; [2012]
    Nyckelord :lågengagemang; kundlojalitet; emotion; emotionell lojalitet; kundvärde; marknadsföring;

    Sammanfattning : In a competitive market as supermarkets, hundreds of the same products fight for attention in the shops. Every day thousands of targeted advertising messages is given to us. As a natural result of all this, power is transferred to consumers. LÄS MER

  2. 2. Succeeding on the Market: Building B2B Brand Image and Brand Strength to establish a valuable brand

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Marie Svensson; [2012]
    Nyckelord :Administrative Law; Trademarks; Brand Equity; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In today’s society, the relative superiority of a product is not enough to guarantee its success on a marketplace. Rapid economic development rates and advancing technology has led to a more competitive global market. LÄS MER

  3. 3. Varumärkens påverkan av konkurrensmedel : hur påverkar valet av konkurrensmedel butikens arbete med att förstärka varumärket?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Eliza Colhon; Caroline Hedlund; [2008]
    Nyckelord :Varumärken; Konkurrensmedel; Sexhörningen;

    Sammanfattning : Varumärken spelar en allt mer betydande roll för konsumenter i dagens läge, vilket gör att företag måste använda sig av olika konkurrensmedel för att på bästa sätt hålla kvar en stark position på marknaden. Det har blivit allt svårare att överleva på marknaden utan ett starkt varumärke, då konkurrenssituationen är hårdare. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesvädering : Svagheter och Möjligheter

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lilian Araos Martinez; Caroline Sauma; [2007]
    Nyckelord :Varumärkesvärdering; Immateriella tillgångar; Royalty metoden; Diskonteringsränta; Nuvärde;

    Sammanfattning : Brands are the instruments corporates use to create and communicate brands reputation. Within the different industries for consumer products intangible assets such as brands are known to have great importance for corporate prosperities. LÄS MER