Sökning: "lågengagemang"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet lågengagemang.

  1. 1. ”Det är som att hela världen har fått ADHD” : En tematisk analys av motiven bakom varför människor väljer att aktivt minska sin skärmtid och konsumtion av traditionella nyhetsmedier och hur det går till

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Felicia Bylund; [2024]
    Nyckelord :medie- och kommunikationsvetenskap; tematisk analys; semistrukturerade intervjuer; digital detox; uses-and-gratifications; mediepåverkan; självreglering; självkontroll; lågengagemang; mångsyssleri;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att genom semistrukturerade intervjuer som metod förmaterialinsamling och en tematisk analys undersöka människors motiv och bakgrundtill att aktivt minska sin konsumtion av sociala medier och traditionella nyhetsmedier,antingen helt och hållet eller i tidsperioder. Samt vilka åtgärder som individen tar till föratt öka sin självkontroll och självreglering. LÄS MER

  2. 2. Swishekonomin inom svensk elithockey : En kvantitativ studie om supporternas attityd och ställningstagande kring föreningars Swishkampanjer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Arseny Lysenko; Hugo Norlin; [2021]
    Nyckelord :Swishkampanj; ishockey; supportrar; attityder; ABC-modellen.;

    Sammanfattning : En kvantitativ studie genomfördes med hjälp av en webbaserad enkätundersökning. Deltagande på enkätundersökningen uppgick till 207 personer från urvalet hockeysupportrar. Supportrarnas attityder mättes och definierades med hjälp av ABC-modellen. LÄS MER

  3. 3. För mycket av det goda : Förvirring, stimuli och strategier vid köp av lågengagemangsprodukter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Eriksson; Hanna Käll; [2016]
    Nyckelord :Konsumentförvirring; stimuli; strategier; homogenitet; överflöd; tvetydighet; lågengagemang;

    Sammanfattning : Konsumenter ställs inför en ständigt ökande mängd information som påverkar deras beslutsprocess vid en köpsituation. Delar av denna problematik går under benämningen konsumentförvirring och delbegreppen homogenitet, överflöd och tvetydighet. LÄS MER

  4. 4. Hur kan företag med lågengagemangsprodukter gå tillväga för att uppnå emotionell och sann lojalitet gentemot kunderna? : En kvalitativ studie på SCAs produkter Edet papper och Libresse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linnéa Sundqvist; Susanna Hillborg; [2012]
    Nyckelord :lågengagemang; kundlojalitet; emotion; emotionell lojalitet; kundvärde; marknadsföring;

    Sammanfattning : In a competitive market as supermarkets, hundreds of the same products fight for attention in the shops. Every day thousands of targeted advertising messages is given to us. As a natural result of all this, power is transferred to consumers. LÄS MER

  5. 5. Varumärken alla köper, men ingen pratar om : En kvalitativ studie om hur hög lojalitet och lågt engagemang hör ihop

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Hannes Håkansson; Andrea Nilsson; [2011]
    Nyckelord :lojalitet; engagemang; varumärke; dagligvaror; diskmedel; tandkräm; höglojalitet; lågengagemang; Colgate; Yes;

    Sammanfattning : Ett besök på Ica fick oss som kommande uppsatsförfattare att begrunda hur vi resonerar i våra val av varumärken i dagligvaruhandeln. Efter en snabb visit kunde vi konstatera att dessa val sedan lång tid tillbaka är bestämda och djupt rotade i vårt undermedvetna. LÄS MER