Sökning: "väva med barn"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden väva med barn.

  1. 1. Olika förutsättningars betydelse : En studie om förskollärares ansvar och uppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Emma Swärd; Hesha Sadi; [2023]
    Nyckelord :Förskolläraruppdrag; professionsansvar; verklighetschock; transformeringsarenan; realiseringsarenan och formuleringsarenan.;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie syftar till att beskriva, analysera och diskutera vilka förutsättningar förskollärare upplever att de har i realiseringen av sitt yrkesprofessionella ansvar och uppdrag. Detta både utifrån förskollärarens sätt att tolka sitt ansvar och uppdrag, hur organisatoriska förutsättningar formar ansvarsuppdraget och policydokuments påverkan på förskollärares arbete. LÄS MER

  2. 2. Olika förutsättningars betydelse : En studie om förskollärares ansvar och uppdrag

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Hesha Sadi; Emma Swärd; [2023]
    Nyckelord :Förskolläraruppdrag; professionsansvar; verklighetschock; transformeringsarenan; realiseringsarenan och formuleringsarenan.;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie syftar till att beskriva, analysera och diskutera vilka förutsättningar förskollärare upplever att de har i realiseringen av sitt yrkesprofessionella ansvar och uppdrag. Detta både utifrån förskollärarens sätt att tolka sitt ansvar och uppdrag, hur organisatoriska förutsättningar formar ansvarsuppdraget och policydokuments påverkan på förskollärares arbete. LÄS MER

  3. 3. Olika förutsättningars betydelse : En studie om förskollärares ansvar och uppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Emma Swärd; Hesha Sadi; [2023]
    Nyckelord :Förskolläraruppdrag; professionsansvar; verklighetschock; transformeringsarenan; realiseringsarenan och formuleringsarenan.;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie syftar till att beskriva, analysera och diskutera vilka förutsättningar förskollärare upplever att de har i realiseringen av sitt yrkesprofessionella ansvar och uppdrag. Detta både utifrån förskollärarens sätt att tolka sitt ansvar och uppdrag, hur organisatoriska förutsättningar formar ansvarsuppdraget och policydokuments påverkan på förskollärares arbete. LÄS MER

  4. 4. Ursäkta, var är klockan?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Peter Molnar Eronson; [2023]
    Nyckelord :Fantasy; deckarfantasy; skönlitteratur; humor;

    Sammanfattning : Presentation och reflektion Mitt projekt som ni här ska få ta del av är inledningen av en roman som enklast kan beskrivas som en fantasydeckare med humoristiska inslag. Från att ha provat på att skriva på en ny genre (historisk deckare) under Kreativt skrivande III, som jag gick läsåret 2020/2021, bestämde jag mig för att prova på ytterligare en ny genre till den här kursen. LÄS MER

  5. 5. ”Kunskapen gör att man kan väva in rörelse i flera projekt” : En studie om förskollärares uppfattningar om rörelse i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Mikaela Prenborn Bergkvist; Frida Nordh Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Rörelse; kunskap; förskollärare; uppfattning; undervisning; styrdokument; förskollärarutbildning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare uppfattar att deras utbildning och tidigare erfarenhet inom rörelse påverkar deras rörelseundervisning. För att få en inblick i det utfördes enkätintervjuer med 55 förskollärare och semistrukturerade intervjuer med fem förskollärare. LÄS MER