Sökning: "ringar på vattnet"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden ringar på vattnet.
1. Skolhundseffekten : pedagogiska och psykosocialafördelar för elever i behov av stöd i läsundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Det rapporteras om att det finns många svaga läsare i dagens skola. Läsutveckling är viktig för skolframgång och därför behövs tidiga insatser för elever med lässvårigheter och i behov av stöd. LÄS MER
2. Tjänstedesign i den digitala, cirkulära ekonomin : Preliminära designprinciper till en framtida digital plattform för begagnade vitvaror
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva systemSammanfattning : I ett försök att minska klimatavtrycken och samtidigt påskynda den digitala industrialiseringen, deklarerade den Europeiska unionen (EU) år 2014 att dess medlemsländer skulle frångå den linjära ekonomin och ersätta den med en cirkulärekonomisk modell. Sedan övergången inträffade, har den nya modellen blivit en så pass stor succé enligt EU själva att transformationen blivit ostoppbar. LÄS MER
3. Som ringar på vattnet - Interreligiösa samarbeten mellan muslimska och judiska ungdomar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. ”Det blir ringar på vattnet hela vägen” : en studie av Leaders mervärden och synergieffekter i utvecklingsprojekt
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Leader har varit EU:s metod för att utveckla landsbygden i 20 års tid genom att låta lokala krafter förvalta pengarna där de lokala ser att det behövs för en utveckling. Varje programperiod inom Leader för med sig både positiva och negativa förändringar som de lokala krafterna måste anpassa sig till. LÄS MER
5. ”Det blir liksom ringar på vattnet”– Fyra lärares perspektiv på elevens möjlighet till språkutveckling i grupp
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen utgår från intervjuer med fyra verksamma lärare i skolans yngre åldrar. Den syftar till att undersöka hur lärare resonerar kring vad som ingår i elevens språkutveckling och hur språkutvecklingen påverkas av den gruppindelning eleverna ingår i. LÄS MER