Sökning: "vad är en marknadsplats"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden vad är en marknadsplats.
1. Grannskap Genom Grönsaker
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Lina och Ronna, strax utanför Södertälje i Stockholm, har i en undersökning påvisat hög kriminalitet och en otrygg befolkning. Områdena har trots sitt knappa avstånd stora socioekonomiska olikheter. LÄS MER
2. Content-based Recommender System for Detecting Complementary Products : Evaluating Siamese Neural Networks for Predicting Complementary Relationships among E-Commerce Products
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As much as the diverse and rich offer on e-commerce websites helps the users find what they need at one market place, the online catalogs are sometimes too overwhelming. Recommender systems play an important role in e-commerce websites as they improve the customer journey by helping the users find what they want at the right moment. LÄS MER
3. Succé eller fiasko? : - Hur påverkas bolagsavkastning av byte mellan Sveriges MTF-marknadsplatser
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridikSammanfattning : Det finns ett flertal tidigare studier som undersöker listbyten och dess effekt på ett bolags aktieavkastning. Merparten av dessa studier är dock baserade på den amerikanska aktiemarknaden. De svenska studierna som har genomförts undersöker effekten av listbyte från alternativa marknadsplatser (MTF) till huvudmarknaden (reglerad marknad). LÄS MER
4. A conceptual framework for building trust on a gig platform : An qualitative study of which factors make customers trust giggers in knowledge sharing
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The development of information technology through Internet is disrupting the ways that people share and receive knowledge. Traditional communication channels, such as face to face-communication is to an increasing extent accompanied by knowledge sharing through digital communication channels. LÄS MER
5. Opportunities and barriers for an increased flexibility in residential consumers’ electricity consumption
Master-uppsats, KTH/Energi och klimatstudier, ECSSammanfattning : I Sverige står hushållen för en stor del av den slutliga elanvändningen och deras konsumtionsmönster bidrar till att skapa höga förbrukningstoppar, särskilt under vintermånaderna när elbehovet är som störst. Om hushållen kunde tänka sig att vara mer flexibla i när de använder el skulle förbrukningstoppar kunna dämpas avsevärt och balansen mellan elproduktion och elanvändning bli lättare att upprätthålla. LÄS MER