Sökning: "vad betyder individuellt"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden vad betyder individuellt.
6. Upplevelser av ett missfall : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Av alla graviditeter slutar 10-20% med ett missfall, vilket betyder att det är vanligt förekommande och drabbar många kvinnor. Ett missfall kan innebära en väldigt traumatisk upplevelse för den drabbade och är både psykiskt och fysiskt påfrestande. LÄS MER
7. EN ESSÄ OM MIN KONSTNÄRLIGA SJÄLVREFLEKTION OCH DET SOM PÅGÅR INOM MIG : Att värna om det som växer
Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för skådespeleriSammanfattning : Slutkommentar Min konstnärliga självreflektion och det som pågår inom mig. Var har det då landat? Vad har jag genom dessa veckor, dessa månader kommit fram till? Hur går det t ex med Kroppsprojektet? –Joodå, det fortsätter. LÄS MER
8. Developing a WMS in an omni-channel environment
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Den så kallade multikanals-strategin myntades redan på 90-talet som ett sätt att beskriva återförsäljares användning av två eller mer kanaler för att sälja produkter och tjänster till kunder. I mitten på det första årtiondet började det här begreppet att evolvera på grund av framväxande diskussioner kring integration mellan säljkanalerna. LÄS MER
9. Farmers' private savings for retirement : values behind the decision
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Self-employees in Sweden, there among farmers are not provided with any occupational pension, which means that one part of their retirement income is lacking. Therefore, they have a larger responsibility concerning their private savings for retirement in order to obtain a retirement income corresponding to the one they had during their active work period. LÄS MER
10. Pedagogers matematikstrategier för gymnasiesärskolelever.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Forskningen ger pedagogerna ökad förståelse för hur matematikundervisningen bör utformas för att ge eleverna goda förutsättningar. För att pedagogerna ska lyckas bör de använda ett varierat arbetssätt som att låta eleverna både räkna i böckerna och använda sig av laborativ matematik. LÄS MER