Sökning: "varumärke skandaler"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden varumärke skandaler.

  1. 6. Redovisningen av socialt ansvar : – En studie av utvecklingen

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Fröling; Harald Hallén; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under år 2001 skedde en stor börsnedgång som tillsammans med flera redovisningsskandaler gjorde att nya trender framträdde inom redovisningen och bolagsrapporteringen. I och med dessa skandaler blev intressenterna mer försiktiga, och deras förtroende för företag minskade. LÄS MER

  2. 7. Revisorernas beslutsfattande -Ett etiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Knopp; Marcus Josefsson; Fredrik Eklund; Helene Tofft; [2004]
    Nyckelord :revisor; yrkesetik; företagsetik; personlig etik; beslutsfattande.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Flera stora företagsskandaler har under senare år lett till ett ifrågasättande av revisionsbyråernas trovärdighet. Debatten har givit upphov till utredningar kring behovet av skärpta krav gällande revisorns beslutsfattande vid oberoendefrågor. LÄS MER