Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur påverkas en influencers eget grundade varumärke av att influencern är med om en skandal? En kvantitativ undersökning om hur negativ publicitet påverkar varumärkets Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Mimi Costéus; Linnea Lindblom; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Brands; Influencer brands; Instagram; Brand scandals; Brand trust; Parasocial relationships; Likes; Influencer; Varumärken; Influencers varumärken; Instagram; Varumärkes-skandaler; Varumärkes-tillit; Parasociala relationer; Gilla-markeringar;

    Sammanfattning : Influencers har idag ett stort inflytande på konsumenter vilket, till viss del, blivit avgörande för företag. Det förekommer mer frekvent att influencers även skapar egna grundade varumärken. Denna studie har utgått från fyra svenska influencers som har ett eget grundat varumärke. LÄS MER

  2. 2. Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nathalie Werley; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR work; sustainability; the fashion industry; purchasing decisions; brand.;

    Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility- En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket. Datum: 2022-01-13 Författare: Nathalie Werley Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring 15 hp, Linnéuniversitetet. LÄS MER

  3. 3. En skolas rykte - Innebörden av en varumärkesorientering i den svenska gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Casper Wahlström; Lisette Holmberg; Sanna Gustavsson; [2014]
    Nyckelord :Offentlig organisation.; Varumärkesrykte; Varumärkesidentitet; Employer branding Varumärkesimage; Utbildning; Branding; Gymnasieskola; Friskola; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: I en tid med hårdnande konkurrens, där utbudet ofta är större än efterfrågan, tvingas organisationer till effektivisering. Därav har vikten av att implementera ett starkt varumärke ökat, via denna kan kunden upplysas om produkt, kvalitet samt funktion. LÄS MER

  4. 4. Food traceability system for Swedish origin food items : an assessment of the application “våga fråga - få en bonde på köpet” from a farmer perspective

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Maria Fridholm; [2014]
    Nyckelord :Bonde På Köpet; brand; LRF; traceability; Swedish origin;

    Sammanfattning : In June 2013 a debate concerning the consumers’ right to a label of origin on food packages was held in the Swedish parliament (www, Riksdagen, 2014). The debate was sparked by some food scandals where labelling was falsely used, claiming something that was not true – the horse-meat scandal, frozen strawberries infected by Hepatitis A, pork sold as beef, etc. LÄS MER

  5. 5. Sponsring till FBK : En kvalitativ undersökning om vad samarbetet mellan Färjestad BK och dess sponsorer ger

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Sara Eriksson; Labrini Stavrekas; [2006]
    Nyckelord :Idrott; finansiering; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har det blivit allt viktigare för idrottsklubbar att få finansiärer utifrån. De ekonomiska kraven på klubbarna för att kunna överleva har på senare tid blivit större och därför utgör sponsring en allt större och viktigare del av idrottsklubbars ekonomi. LÄS MER