Sökning: "vfu handledare"
Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden vfu handledare.
1. VFU-handledares syn på förskollärarstudenters förutsättningar för progression under VFU : En studie av handledares erfarenheter och uppfattningar
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka VFU-handledares syn på förskollärarstudenters förutsättningar till progression under VFU. Studien belyser VFU-handledarnas erfarenheter av och uppfattningar om förutsättningar för studenters progression under VFU:n i allmänhet och under studentens sista VFU-period i synnerhet. LÄS MER
2. VFU-handledares lärande och kompentensutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I yrkeslivet krävs ofta en kontinuerlig kompetensutveckling och anpassning till förändringar i omvärlden. Det samma gäller för studie- och yrkesvägledare och ett av examenskraven är att studenten ska kunna identifiera ytterligare kunskapsbehov. LÄS MER
3. Att vårdas av sjuksköterskestudenter- patienters upplevelser : En systematisk litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Under den verksamhetsförlagda utbildningen (VFU) ska sjuksköterskestudenter lära sig att vårda med stöd av sin handledare. Inom samtliga vårdverksamheter sker möten mellan patienter och sjuksköterskestudenter och under denna tid förväntas studenter erbjuda patienter god vård. LÄS MER
4. Röntgensjuksköterskors erfarenheter av att handleda med modellen peer learning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Utbildningen till röntgensjuksköterska bedrivs på åtta lärosäten i Sverige och leder till både kandidatexamen och en yrkeslegitimation. En del av utbildningen sker på röntgenavdelningar, så kallad verksamhetsförlagd utbildning, och ger studenterna möjlighet att knyta ihop teorin med den kommande yrkesprofessionen tillsammans med yrkesverksamma handledare. LÄS MER
5. Samspel kring ett förändrat handledaruppdrag : Lärarhandledares berättelser om samspelets betydelse för utvecklingen av handledaruppdraget
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Studien handlar om hur lärarhandledare samspelar för att ta sig an ett delvis nytt handledaruppdrag när skolan de är verksamma på blir en VI-skola. Syftet med studien är att, genom handledarnas berättelser, undersöka vad samspelet mellan handledarna har för betydelse för handledaruppdragets genomförande och för handledarrollens utvecklande. LÄS MER