Sökning: "virtuell hand"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden virtuell hand.

  1. 1. Virtuell klädprovning via AR : En kvalitativ studie om hur virtuell klädprovning via Augmented Reality påverkar en konsuments köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filippa Åkesson; Mariama Touray; [2024]
    Nyckelord :AR augmented reality ; virtual clothing fitting; purchase decision process; experience; needs; value creation; AR augmented reality ; virtuell klädprovning; köpbeslutsprocess; upplevelse; behov; värdeskapande;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och dess teknologiska utveckling har gett upphov till nya digitala lösningar, däribland AR (Augmented Reality) är ett av de digitala verktyg som under de senaste åren fått en ökad uppmärksamhet bland både chefer och forskare. Augmented reality är ett virtuellt verktyg vars innehåll integreras i en användares uppfattning om den verkliga världen. LÄS MER

  2. 2. Moving Air : A Comparative Study of Physical Controllers and Hand Tracking in Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ólafur Konráð Albertsson; [2023]
    Nyckelord :Virtual reality; hand tracking; training; comparative study;

    Sammanfattning : Onboarding is a procedure used to familiarize new employees with the details of a new industry, and VR and AR training are increasingly being used for role-specific medical field experiences. This study aims to explore the affordances and challenges of a task-specific shaped controller vs. a regular controller in a VR training scenario. LÄS MER

  3. 3. Moving Beyond Two Dimensions : An Evaluation of Four Different Three-Dimensional Locomotion Interfaces for Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Erik Meurk; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; locomotion; three dimensional; virtuell verklighet; rörelse; tre dimensioner;

    Sammanfattning : This paper presents a comparative evaluation of four 3D locomotion interfaces in virtual reality: Slider, Teleport, Point & Tug, and Arm-Cycle. The study employed a mixed methods approach to assess their performance using a token-collecting task in a virtual environment with obstacles, focusing on efficiency, spatial awareness, usability, task load, presence, and cybersickness. LÄS MER

  4. 4. Exploring Controller-Free Locomotion Techniques in Dynamic VR Environments : A Comparative Analysis of Eye- and Hand-Based Teleportation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :John Brink; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Locomotion; Eye Tracking; Hand Tracking; Teleportation; Virtuell Verklighet; Förflyttning; Ögonspårning; Handspårning; Teleportering;

    Sammanfattning : Locomotion in VR is still a topic of exploration, as different solutions serve different purposes. Teleportation is an established technique for moving in virtual environments larger than physical space, but one area that has not been thoroughly investigated is controller-free teleportation, where users are not limited by intermediary devices for movement control. LÄS MER

  5. 5. Social agents, stereotypes and adoption : Exploring the effects of stereotypes on social agent interaction and examining patterns of social agent adoption

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hugo E. Norberg; Karim Nettelbladt; Philip Nilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The rapid advancement of artificial intelligence and robotics has opened up new possibilities for the creation of human-like robots and social virtual agents. As these lifelike robots continue to be developed, it becomes crucial to investigate the potential impact of stereotypes on the interactions between humans and robots. LÄS MER