Sökning: "web-tv"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade ordet web-tv.

  1. 6. Formatets betydelse : hur arbetsprocesser och produktionsvillkor formar journalistiken i webb-tv

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Peter Gunnarsson; [2012]
    Nyckelord :Journalism; Web TV; Format; Video reporter; Video journalist; Work Processes;

    Sammanfattning : New technology has created new opportunities for journalists working with web TV. Changes in the work processes have led to new professional roles. According to the theory of media logic such events become news that suits media organizations and working conditions. LÄS MER

  2. 7. Användarens attityd till reklaminslag på webb-TV : En studie om hur användaren upplever reklam i ett nytt medium

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mikael Johansson; Simon Gahmberg; [2012]
    Nyckelord :Web TV; advertising; internet TV; streaming; Webb-TV; reklam; internetTV; streaming;

    Sammanfattning : The technological development contributes to an increase in advertising when it comes to media. Those who are working to develop advertising are constantly looking for new ways to reach consumers in unexplored contexts. Web TV is a relatively new technique that involves the distribution of television across the Internet. LÄS MER

  3. 8. Sitt kvar, snart kan du välja din reklam : En kvalitativ studie om tittarnas attityder till valbart reklaminnehåll på webb-TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Robert Jonsson; Kees Toor; [2012]
    Nyckelord :Web TV; Attitudes; Choice; Advertisement; Online video; Commercial; Internet; TV; Interactive; Webb-TV; Attityder; Val; Annonser; Online video; Reklam; Internet; TV; Interaktiv;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats undersöker om tittarens attityder till marknadsföring på webb-TV kan förändras av en interaktiv tjänst som ger möjligheten att välja de reklamfilmer som ska presenteras. För att skaffa information använde vi oss av en empirisk studie som involverade fokusgruppsintervjuer med erfarna deltagare. LÄS MER

  4. 9. Kommer traditionell TV att dö och vad är egentligen TV? : En studie av hur företrädare för TV-branschen ser på play-tjänsternas betydelse för TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Adam Larsson; Torbjörn Stivén; [2012]
    Nyckelord :Television; Web-TV; Ondemand; Online video service; Digitalization; Television; Webb-TV; Ondemand; Play-tjänst; Digitalisering;

    Sammanfattning : Since a few years back television has been on a verge of an enormous digital change. Web-TV is now growing at an incredible rate and is said to completely change the way we consume TV. LÄS MER

  5. 10. With new technology come new opportunities? : A study of Swedish TV production companies

    Master-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Hannah Sundnäs; [2011]
    Nyckelord :Production companies; distribution; technology; Web TV;

    Sammanfattning : This thesis are investigating production companies in Sweden and how they are working with new technology, such as web TV, mobile TV but also how they handle their business models and if they are working with other financial forms to reach revenue. All the interviewed companies said that they worked with their business models but not to the extent that they should, and this is a side effect to the risk that it might involve. LÄS MER