Sökning: "Web-TV"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Web-TV.

  1. 1. ”Which way, western woman?” : An Intersectional Multimodal Critical Discourse Analysis on the portrayals of women on YouTube web-TV channel ’Riks’

    Master-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokrati

    Författare :Maria Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :Digital Nationalism; Intersectionality; Feminism; Critical Multimodal Discourse Analysis; Sweden Democrats; Social Media Studies; YouTube; Human Rights;

    Sammanfattning : In Sweden, the web-TV channel Riks which is a media initiative on YouTube by nationalist political party Sweden Democrats, has gained popularity contributing to the normalization of nationalist discourses. The aim of this study is to analyze how the discursive and visual construction and representation of women on Riks are created in nationalist discourse. LÄS MER

  2. 2. Reduced to an Image

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för konsthistoria och visuella studier

    Författare :Mila Bolt; [2018]
    Nyckelord :Architecture; Science-Fiction Film; Visual Culture; Conjecture; Walter Benjamin; Arts and Architecture; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis investigates the use of science-fiction film as a medium through which the collective understanding of future urban environments can be discussed. It poses the question of how images of architecture in science-fiction films influence our perceptions and understanding of the future of our lived environments. LÄS MER

  3. 3. Webb-tv – framtidens tv?

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Andreas Damgaard; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Webb-tv är ett växande fenomen som blir allt större och större. Nuförtiden finns det tv-kanaler som endast gör sina sändningar på webben, till exempel Aftonbladet TV, och det är där som examensarbetet har ägt rum. LÄS MER

  4. 4. Män som marknadsföring : En kvantitativ studie om män och maskulinitet i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Fredrik Hjortblad; [2014]
    Nyckelord :Gender; masculinity; advertisement; media generations; generations; quantitative content analysis; Genus; maskulinitet; reklam; mediegenerationer; generationer; kvantitativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera hur män och maskulinitet framställs i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar. Frågeställningarna har sitt fokus i att tydliggöra hur männen framställs i reklaminslagen genom bland annat hur de agerar, vilka personlighetstyper som uppvisas och även vilka likheter och skillnader som kan påvisas mellan de olika mediegenerationerna. LÄS MER

  5. 5. Webb-TV och linjär TV: Tittarvanor och tilllsammanstittande

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Åsa Linder; Johanna Sjöberg; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vår undersökning handlar om tittarvanor och tillsammanstittande på webb-TV och linjär TV hos studenter på Kungliga Tekniska högskolan i åldrarna 18-30 år. Vi undersökte tre grupper; de som bara använder linjär TV (som vi givit gruppnamnet Linjär), de som bara använder webb-TV (Webb) samt de som använder båda (Kombo). LÄS MER