Sökning: "web-tv"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet web-tv.
11. Vem får ordet? : En studie av genus och eliter i Debatts webb-program Eftersnack
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilken grupp människor som till största del fick komma till tals i webb-programmet Eftersnack. Deltagarna i programmet valde vi att dela in i fyra grupper, män, kvinnor, elitpersoner och personer från allmänheten. LÄS MER
12. Webb-tv – en konkurrent eller ett komplement till linjär tv? : En studie av hur SVT och TV4 ser på sin webb-tv
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : The linear televison have dominated the supply of moving pictures, but this is about to change with the possibility to consume it via the Internet.I n this thesis we have studied how the two Swedish tv-network companies, SVT and TV4 are working with their web TV and if their online services have affected the linear TV. LÄS MER
13. Webb-TV reklam : Påverkan och synpunkter. Målgrupp unga vuxna i Stockholm
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : In this study the authors have explored the new phenomenon Web-TV and what attitude young adults in Stockholm have towards this media and the applied advertisement. Further the study includes search outs of other studies for the authors to draw parallels to compare their result to be able make conclusions. LÄS MER
14. Designprincipers applicerbarhet på domänen streamad-TV
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : In our study, we investigated how the streamed TV domain relates to existing design principles for web design. Further, we have investigated whether there are specific characteristics of the domain that the design principles do not cover. In the survey we have studied two sites which are representative of the streamed TV domain. LÄS MER
15. Reklamvideor för gymnasieskolor
L2-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionenSammanfattning : Producing a commercial video targeted at several different formats poses a number of challenges. The different formats in this case are the web, TV and different setups of projection screens. LÄS MER