Sökning: "zelda"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet zelda.
21. Demokratiska möten i skolan : En kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Syftet är att undersöka hur demokrati kan skapas i skolmiljön, vad som styr demokratisynen i den svenska skolan och hur dokument och lagar påverkar lärares och elevers demokratiska möten i skolan. Detta belyses genom kvalitativa studier av litteratur kring styrdokument och lagar, den progressiva pedagogikens demokratisyn, djupintervjuer med lärare som anser att demokrati i skolmiljön är avgörande för skolans roll i samhället, samt tidigare forskning och kompletterande källor. LÄS MER
22. Lydnad eller lojalitet - en fallstudie över tjänstemannen i arbetet för utsatta EU-medborgare i Lunds kommun.
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Situationen för de många utsatta EU-medborgarna är en relativt ny fråga som saknar tidigare praxis på kommunal nivå. Det lämnas därför ett förhållandevis stort tolkningsutrymme som kan försvåra beslutsfattandet i frågan. LÄS MER
23. The legend of pictograms
Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : The Legend of Pictograms is a system of pictgorams designed to take the place of verbal instruction for the game The Legend of Zelda: The Wind Waker. The system consists of icons including characters, items, places, dungeon bosses, and things such as progress markers, and of short instructional images that instruct the player in various ways. LÄS MER
24. Användbarhet och hållbarhet på webbplatser
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Att synas på nätet blir allt viktigare för små företag, både för att etablera sig och vidhålla sin kundkrets. Detta sätter krav på att utveckla en hemsida som klarar av att möta framtida behov och krav, samtidigt som den är både användbar och kostnadseffektiv. LÄS MER
25. Från A till Ö : Vilka grepp kan tillämpas för att minska intrycket av en linjär miljö? Reflektioner kring arbetsprocessen bakom Electron.
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Rapporten är en reflekterande text som behandlar arbetsprocessen och omkringliggande mål för ett examensarbete inom medier som bedrivits mot Högskolan Skövde. Syftet med examensarbetet har varit att finna grepp som maskerar spels linjaritet, det vill säga vilka knep som används i dataspelsindustrin (medvetet eller omedvetet) för att få ett spel med linjär level-design till att framstå som mindre linjär. LÄS MER