Sökning: "zelda"
Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade ordet zelda.
6. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER
7. Understanding temporal frames as a mechanic and narrative device in video games : An analysis of The Legend of Zelda: Majora’s Mask
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This study focuses on studying time mechanics and concepts in video games by using a method defined by Zagal and Mateas (2010) for analysing temporality (the understanding and design of time) in video games. The Legend of Zelda: Majora’s Mask (2001) was chosen because of its heavy themes surrounding time mechanics and manipulation. LÄS MER
8. Arbetarklassen och kriminalitet : En studie om arbetarklassens fångar på Härlanda kriminalvårdsanstalt och kriminalitet i skuggan av kapitalismen under moderniseringens frammarsch
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Industrialization and urbanization brought major societal changes. For the individual, these changes meant an adjustment beyond the ordinary. Not everyone had the conditions required to adapt and take part in what modernization entailed. Those who were well off also had the means required to succeed in the new society. LÄS MER
9. Gränser och anti-natur : En urbanekologisk analys av Ottessa Moshfeghs My Year of Rest and Relaxation
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : This essay analyzes the depictions of urban nature in Ottessa Moshfegh’s novel My Year of Rest and Relaxation (2018). The theoretical framework consists primarily of Astrid Bracke’s thoughts on “urban ecology”, Christophe Den Tant’s descriptions of “the urban sublime” and William Cronon’s thoughts on the concept of “Wilderness”, all of which work in the ecocritical field. LÄS MER
10. What factors create intrinsic and extrinsic motivations in video games?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : The aim of this study is to find out what factors generate intrinsic and extrinsic motivations in video games. A stimulated recall method is used to conduct a study, where nine participants played The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo, 2017) for 20 minutes before participating in an interview about their game session. LÄS MER