If I could download clothes, I would

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

Sammanfattning: Sammanfattning Titel: If I could download clothes, I would - En studie kring vad som påverkar konsumenters köpbeslut mellan e-handel och butikshandel. Författare: Fredrika Carlsson och Malin Cederberg Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen Institution: Institutionen Service Management - Hotell och Restaurant, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Handledare: Mia Larson Problembeskrivning: I samband med den växande e-handeln väljer fler konsumenter att överge butikshandeln och istället vända sig till e-handel. E-handeln och butikshandeln har både för och nackdelar, frågan är hur konsumenterna gör sitt val mellan de båda. Fokus i denna studie ligger på kläd- och filmuthyrningsbranschen och detta för att se om det går att härleda skillnader även mellan olika produkter och branscher. Syfte: Vårt syfte med denna studie är att undersöka vad som påverkar konsumenter i valet mellan e-handel och butikshandel. Metod: Studien baseras både på en kvantitativ samt en kvalitativ metodansats med utgångspunkt i enkätundersökning samt djupintervjuer. Slutsats: Vilken typ av produkt konsumenten vill införskaffa påverkar valet av tjänsteleverantör. De risker som är kopplade till e-handel och butikshandel påverkas även de av den produkt som ska konsumeras. Konsumenten väljer mellan de båda tjänsteleverantörerna utifrån ett individ-, produkt samt situationsbaserat förhållningssätt.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)