Framgångsfaktorer och utmaningar i värdeskapandeprocessen.- en fallstudie av Odd Molly utifrån ett affärsmodellsperspektiv

Detta är en Magister-uppsats från Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

Sammanfattning: Sdenna uppsats syftar till att identifiera de potentiella framgångsfaktorer och utmaningar i konstruktionen av en affärsmodell som kan bidra till konkurrensfördelar inom modebranschen. Detta utifrån de förutsättningar som vårt fallföretag har som avser små- till medelstora företag som innehar en nischad position på marknaden och distribuerar främst via indirekta partnerkanaler. De viktigaste slutsatserna och bidragen i denna uppsats är signifikansen av att inkludera såväl emotionella som funktionella värden i värdeerbjudandet. Vidare så är detta även betydelsefullt i kommunikationskanalerna av värdeerbjudandet vilket skapar intern kontroll över hur varumärket uppfattas av kundsegmentet. Det är även signifikant att skapa lojalitet och engagemang hos sina kunder samt erhålla feedback vilket kan bidra till skapandet av mervärde i kundrelationen.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)