Sökning: "Åsa Randahl"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Åsa Randahl.

  1. 1. ”Hennes & Mauritz presenterar (…)” : en semiotisk analys av reklam med kändisar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Åsa Randahl; [2016]
    Nyckelord :Semiotik; konsumtionsbeteende; självidentitet; H M; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats har syftet att undersöka hur vi kan förstå meningsskapande i fenomenet fast fashion genom H&M:s reklamfilmer med kända personer. Uppsatsen vill synliggöra hur reklam övertalar och bidrar till att upprätthålla konsumtionens värden, normer och värderingar i samhället och kulturen i stort. LÄS MER

  2. 2. I love eco och Kung Markatta : en semiotisk analys av ekologiska varumärkens reklam

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fanny Westling; Åsa Randahl; [2015]
    Nyckelord :ekologiskt; semiotik; myter; marknadsföring; samhällsdebatt; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER