Sökning: "Åsum"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Åsum.

  1. 1. Maxillary Sinusitis in Medieval Scania- Prevalence of sinusitis in three osteological materials.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Historisk osteologi

    Författare :Cecilia Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Osteology; Maxillary sinusitis; Medieval; Scania; History and Archaeology;

    Sammanfattning : The objective of this thesis was to contribute to the limited research that has been carried out concerning maxillary sinusitis in medieval Scania. The aspiration was to do an inclusive comparative osteological analysis of three skeletal materials and investigate whether there is a difference in prevalence among rural and urban individuals as well as between sex, age and if an aeitology was visible. LÄS MER

  2. 2. Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Fris Åsum; Angelica Gustafsson; Matilda Hall; [2014-08-26]
    Nyckelord :bandwagon-effekten; e-word-of-mouth; konformitet; friendvertising; identitetsskapande; marknadsföring; produsage; reklam; reklamfilmer; sociala medier; uses and gratifications; viral marknadsföring; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Titel: Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela Författare: Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson och Matilda Hall Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Kurs: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Gabriella Sandstig Sidantal: 61 sidor inklusive bilagor Antal ord: 17 953 Syfte: Att undersöka unga vuxnas förhållningssätt till friendvertising Metod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuer Material: Fem fokusgruppsintervjuer Huvudresultat: Resultatet visar att den undersökta gruppen unga vuxna har ett positivt förhållningssätt till tillvägagångssättet friendvertising, men att det är komplext. De anser att friendvertising är effektivt, att det har större påverkan än traditionell reklam, att filmerna skapar starka känslor samt att personer som delar friendvertisingmaterial blir volontärer för varumärket i fråga. LÄS MER