Sökning: "återköp."
Visar resultat 6 - 10 av 88 uppsatser innehållade ordet återköp..
6. Aktieåterköp : En eventstudie om marknadsreaktion vid annonsering av aktieåterköp beroende av bakomliggande motiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka marknadens reaktion vid offentliggörande av aktieåterköp. Vidare undersöks hur marknaden reagerar beroende av bakomliggande motiv som företagen anger i annonseringen. Det har använts en kvantitativ ansats. LÄS MER
7. Aktieåterköp och aktielikviditet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Studien undersöker om ett faktiskt aktieåterköp påverkar en akties likviditet samt om storleken på aktieåterköpet kan ha en betydelse för likviditeten. Metod: För att besvara syftet utformas tre hypoteser som besvaras genom en kvantitativ undersökning via regressionsanalys. LÄS MER
8. Factors Affecting Consumers’ Intention to Use Online Music Service and Customer Satisfaction in South Korea
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study aims to investigate factors that affect consumers’ behavioral intentions to use online music services and the extent to which users of these services are satisfied with their experience. It also seeks to clarify the relationship between customer satisfaction and repurchase intention. LÄS MER
9. Sales promotions påverkan på konsumenters köpbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Sales promotions effect on consumer behaviour - a mixed method study examining sales promotions effect on consumer loyalty and its’ contributory to overconsumption Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Linnea Agorelius, Sandra Bodell & Martin Rismyhr Advisor: Jayne Jönsson Keywords: CRM, sales promotion, customer behaviour, loyalty, overconsumption. Purpose: The purpose of the study has been to examine what kind of effect promotion has on consumers, and whether the effect is big enough to persuade the consumer to purchase something, simply because of promotion. LÄS MER
10. Människan och våglänken : Fem fallstudier om industriellt köpbeteende i svensk skogsindustri
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Industrial buying behavior can be described as the process that occurs when an organization discovers a need until the product or service is ordered. Understanding of the customers buying behavior is a crucial factor in the increasingly competitive business environment and can provide many benefits in a marketing perspective. LÄS MER