Sökning: "Adpocalypse"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Adpocalypse.

  1. 1. Adpocalypse : The new privacy legislations’ impact on digital advertisement in Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rebecca Hansson; [2022]
    Nyckelord :Media Planning; Digital Ads; Third-party tracking; Data mining; Internet Privacy Concerns and Regulations;

    Sammanfattning : 2020 and 2021 were shocking years for advertising and digital marketing since both Apple and Google announced that they would limit third-party tracking. Google and Apple’s news created turmoil in the marketing business sector since advertisers no longer will be able to target and track the success of their digital ads as efficiently and effectively. LÄS MER

  2. 2. YouTube and the Adpocalypse : How Have The New YouTube Advertising Friendly Guidelines Shaped Creator Participation and Audience Engagement?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Stephen Stanford; [2018]
    Nyckelord :Digital Media; YouTube; Adpocalypse; Social Media; Audience; Creator; Participation; Research; Social Sciences;

    Sammanfattning : Across 2016 and 2017, YouTube was subjected to an advertising boycott, widely known as the Adpocalypse, after a number of adverts were placed in content that promoted extremism. In response YouTube undertook a complete restructuring of their advertiser-friendly guidelines. LÄS MER

  3. 3. The Empire Strikes Back : imperiell makt och disciplinering på plattformen YouTube

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Hejde Svedman; Hanna Olsson; [2018]
    Nyckelord :Adpocalypse; YouTube; imperiell makt; globalisering; suveränitet; panopticism; gatekeeping; algoritmer; självdisciplinering; demokrati; homogenisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Google-ägda YouTube är idag en av världen största sociala plattformar där användare möts genom att skapa och konsumera innehåll. I mars 2017 utbröt en annonsbojkott på YouTube som utlöstes på grund av att annonsering från multinationella företag förekom i samband med videor som var centrerade kring terrorism och extremism. LÄS MER