Sökning: "Digital Ads"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden Digital Ads.

  1. 1. Exploring the Link Between Identity and Analogue Cameras

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Roos Jannetje Jacoba van der Borg; Greta Ezerskyte; [2023]
    Nyckelord :identity; nostalgia; authenticity; consumption; film cameras; Business and Economics;

    Sammanfattning : This research aims to explore how identity is shaped through the consumption of film cameras. Identity can be formed in numerous ways, through norms and values, social relationships, and much more. In the digital era, there is a lot of pressure on creating and maintaining identity quickly, as social media speeds up identity building practices. LÄS MER

  2. 2. Improving the sustainability in student housing with digital integration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Max Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Integration; Sustainability; While label application; UX; Double Diamond; Student housing;

    Sammanfattning : Sustainability is an important factor in many different industries and the housing industry is not an exception. Especially when the housing is intended for students, more accurately international students which ads on layers of difficulty in regards to sustainability. LÄS MER

  3. 3. Role of Social Media Presence for Thriving in and Improvement of Brand Awareness in the Fashion Industry of Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Bilal Mehdi; Adnan Kalim; [2023]
    Nyckelord :social media; Brand Awareness; Demographics; Fashion Industry; Sweden;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study was to examine the role of social media presence in thriving in and increasing brand awareness in the fashion retail industry of Sweden. The study investigates how social media usage affects brand awareness in the fashion industry of Sweden. LÄS MER

  4. 4. Advergames : En studie om hur ett spelifierat reklamformatfungerar på en social plattform med inriktning på videoklipp

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Matilda Nimvik; Alice Duncalf; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Advergames; Prototype; Online Advertisement; Persuasive Games; Flow; Design Science; Spelifiering; Advergame; Prototyp; Reklam Online; Persuasiva Spel; Flow; Designvetenskap;

    Sammanfattning : Studien diskuterar hur spelifierad reklam, ett så kallat advergame som kombinerar spel ochreklam, kan påverka användarnas engagemang på en plattform såsom Youtube. En prototypskapades med målet att illustrera hur spelifierad reklam på en videoplattform kan se ut. LÄS MER

  5. 5. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnea Gawell; Elias Jämtbäck; [2023]
    Nyckelord :fast culture; information-overload; marketing; snabb kultur; snabbspolad kultur; informationsstress; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER