Sökning: "Alexandra Adwani"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Alexandra Adwani.

  1. 1. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Adwani; Moa Ekberg; Antonia Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet; Design; Digital Storytelling; Reklamfilmer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER

  2. 2. Nostalgia as a Tool to Revitalize brands: a case study of the Barbie and Super Mario Bros films

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Assal Ali-Babaeian-Nassab; Alexandra Adwani; Tilde Sinnerdal; Rosa Delgadillo Ryberg; [2023]
    Nyckelord :Nostalgia branding; Brand Revitalization; Brand Extension; Brand Perception; Brand Community; Barbie; Super Mario Bros; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to explore the relationship between nostalgia, brand perception and brand community, aiming to provide insight in effectively revitalizing through brand extension. Further, we aim to assess whether a shift in brand perception is a prerequisite for brand revitalization. LÄS MER