Sökning: "Alexandra Marcus"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Alexandra Marcus.
6. Ett ramverk över förutsättningar inom Supplier Quality Development-program
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Sammanfattning Kurs: Ämnesfördjupande arbete i logistik, 2FE02E, VT 2016-05-25 Författare: Marcus Rex, Alexandra Valhed och Daniella Pavkovic Handledare: Hana Hulthén Titel: Ett ramverk över förutsättningar inom Supplier Quality Development-program - en fallstudie Bakgrund: För att förbättra sina leverantörers kapacitet och skicklighet kan företag använda sig av olika leverantörsutvecklingsprogram byggda på långsiktiga relationer baserade på lojalitet och tillit. Ett viktigt område inom dessa program är leverantörernas kvalitet. LÄS MER
7. Why consumers engage in eWOM : motivation to conduct research online and post online reviews
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this study was to provide a better understanding why consumers conduct research online and post online reviews. This was achieved by finding relationships between the two phenomena presented above. The study used a cross-sectional design since little was known about the relationships within the chosen research area. LÄS MER
8. Marknadsanalys av proteinstandarder för kvantitativ masspektrometri
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : QPrEST är en ny intern standard för absolut kvantifiering av proteiner utvecklat av företaget Atlas Antibodies AB. I en marknad där det redan finns etablerade standarder kan det vara svårt att konkurrera ut de nuvarande produkterna. LÄS MER
9. När idolerna faller : En eventstudie av Nike Inc
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Inledning: Ett företag som sponsrar en känd person förknippas starkt med denna. Tidigare forskning har visat att det finns en positiv påverkan på aktiepriset och avkastningen hos företag som tecknar sponsringsavtal med kända personer. LÄS MER