Sökning: "Andreas Gustafsson"
Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade orden Andreas Gustafsson.
16. Hjälpmedel för Encore i utvecklingsmiljöer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : When writing code in a modern programming language many people expect to have access to certain tools and utilities, called language features, e.g. hover and diagnostics. Hover shows data types and function definitions etc. LÄS MER
17. Context-Aware Procedural Content Generation with Player Modelling in Mobile Action Role Playing Game
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This paper aimed to discover how player satisfaction is affected by context-aware elements based on physical, real-world factors in an action role-playing game. The possibility of utilizing player modelling to counteract the reduction in player empowerment in a game heavily influenced by external factors was also explored. LÄS MER
18. Obemannade sensorbärare i urban miljö : En komparativ studie mellan UAV och UGV för förband på stridsteknisk nivå
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Den urbana miljön är en av de mest komplexa miljöer som svenska förband ska kunna strida i. Bristfällig information, tredimensionellt hot, korta stridsavstånd och civila är bara några av de utmaningar soldater ställs inför i urban miljö. LÄS MER
19. The including of rent for premises as costs for leases -Compliance with disclosure requirements for leases in K3 regarding rent for premises
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In recent years, Swedish accounting has undergone major changes, particularly regarding the K3 regulatory framework. Bigger companies whose financial year began after December 31, 2013 have to comply with K3, however, K3 compliance is optional for smaller companies who could instead choose to comply with K2. LÄS MER
20. En jämförande studie av crossplattform- och hybridutveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Syfte – Syftet med studien var att jämföra och utvärdera två utvecklingsmetoder för hybrid- och crossplattformutveckling. Detta syfte bröts ner till två frågeställningar: Hur väl kan de båda utvecklingsmetoderna återskapa animationer för att förbättra användarupplevelsen i en applikation?- Vilka av de 3 utvalda animationerna som visas i meaningful transitions och point of origin går att återskapa i de båda utvecklingssätten? Hur påverkas prestandan vid användandet av de utvalda hårdvarufunktioner som implementerats med de båda utvecklingsmetoderna? – Kameran och minnet. LÄS MER