Sökning: "Annonsering via Facebook"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden Annonsering via Facebook.

  1. 6. Konsertannonsering på internet : En studie om hur annonsörer kan skapa uppmärksammade annonser

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sandra Kalnins; Felizia Uggla; [2013]
    Nyckelord :Onlineannonsering; varumärken; Facebook; Google; sociala medier; klickfrekvens; artister;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vilka faktorer i annonser är det som driver konsertförsäljningen på Facebook och Google? Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur olika annonseringar får olika uppmärksamhet av kunder. Vi ska se hur företag kan utforma annonseringar för att få så hög klickfrekvens som möjligt. LÄS MER

  2. 7. Å ena sidan, å andra sidan En internetbaserad intervjustudie om några unga mäns reflektioner kring köp av sexuell(a) tjänst(er)

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Emely Fransson Gicquel; Malin Karlsson; [2012-04-23]
    Nyckelord :Prostitution; unga män; diskurs;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie har varit att studera hur några unga män reflekterar kring köp av sexuell(a) tjänst(er) samt till vilka eventuella diskurser om köp av sexuella tjänster som dessa reflektioner kan tänkas anknyta till. För att svara på vårt syfte har vi valt oss av följande frågeställningar: Hur diskuteras köp av sexuella tjänster utifrån en individ- och samhällsnivå med fokus på fri(villig)het och ansvar? Är detta förhållningssätt någonting som förändras utifrån om köpet görs på olika arenor som internet eller utomlands? Påverkar köparens eventuella motiv bakom köpet diskussionen kring köp av sexuella tjänster? Vilka diskurser kring prostitution uppkommer i deras diskussion och vilka är de mest framträdande? Vi har genomfört tre stycken internetbaserade fokusgruppsintervjuer via msn-chatt och sammanlagt deltog 13 intervjupersoner, 11 via fokusgruppsintervjuer samt ytterligare två via e-post. LÄS MER