Sökning: "artister"

Visar resultat 1 - 5 av 166 uppsatser innehållade ordet artister.

  1. 1. Marknadsföring av artister på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle; Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Ardalan Azadi; Ebba Lorentzi; [2019]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; artist; marknadsföring; varumärke; musikstreaming; musikbolag; musikindustrin;

    Sammanfattning : Vi lever i ett alltmer uppkopplat samhälle och statistiken pekar mot att det kommer fortsätta i den riktningen. I och med detta bör skolan ta vara på makten som sociala medier har. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier i de oetablerade artisternas händer : en uppsats om de föränderliga förutsättningarna att marknadsföra musik via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Daniel Larsson; [2019]
    Nyckelord :Sociala medier; artister; spreadability; stickyness; identitet; autenticitet; listor.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats fokuserar på hur sociala medier förändrat förutsättningarna för artister och musikbranschen. I ett samhälle där listor på vad som är populärt styr vad vi lyssnar på och där artister idag är närmare sina fans än någonsin krävs det ännu mer av artisterna för att de ska synas och höras. LÄS MER

  3. 3. Kiki, do you love me? : En kvalitativ studie om hur artister kan marknadsföra en låt med hjälp av koreografi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Oskar Andersson; Abbe Lindahl; Amanda Trenter; [2019]
    Nyckelord :Viral marknadsföring; sociala medier; koreografi; musik; artist; influencer; trend; video marketing; eWOM; image.;

    Sammanfattning : Viral marknadsföring är någonting som alltid har funnits på ett eller annat sätt. De senaste åren har sociala medier tagit en stor roll inom marknadsföring, framförallt för virala kampanjer. De senaste åren har något som kallas “challenges” funnits i våra flöden på olika sociala medie plattformar. LÄS MER

  4. 4. Artister som (o)frivilliga ledare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sofie Andersson; Nathalie Nyman; Josefine Orup; [2019]
    Nyckelord :Informal assigned leadership; music artists; followership; credibility; adaptation; Informellt tillskrivet ledarskap; artister; följarskap; trovärdighet; anpassning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Baserat på att ett informellt ledarskap är något som tillskrivs en person av människor som har en vilja att följa denne, är ledarskapsrollen inte nödvändigtvis alltid självvald. Därmed fanns ett intresse att lyfta ledarens förhållningssätt till sin tillskrivna ledarroll. LÄS MER

  5. 5. Hur tar jag mig förbi det här? : En kvalitativ studie om självledarskapets fördelar i artisters karriärer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linnea Bennedicks; Niklas Jarelius Persson; Johanna Stjernström; [2019]
    Nyckelord :Self-leadership; characteristics; motivation; setbacks; career; passion; artists; entrepreneurship; success; Självledarskap; egenskaper; motivation; motgång; karriär; passion; artister; entreprenörskap; framgång;

    Sammanfattning : Artistyrket tycks ha genomgått en förändring på grund av digitaliseringen. Förändrade förutsättningar tycks ha gett artistyrket en mer entreprenörspräglad sida där ansvaret över sin karriär har ökat hos artister. LÄS MER