Sökning: "Anton Elias"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Anton Elias.
1. Hållberhet och GRI : En analys på GRIs inverkan på kvalitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Företag förväntas idag ta ett ökat ansvar gentemot samhället jämfört med tidigare, och denna utveckling fortsätter att framskrida. Intressenternas krav har ökat avsevärt och intresseserar sig allt mer även för aspekter som inte bara är finansiella som följd av detta har företag börjat använda hållbarhetsredovisning som ett verktyg för att presentera hur de hanterar ekonomiska, miljömässiga och sociala aspekter för sina intressenter. LÄS MER
2. Quantification of hand jerk asymmetry for infants in hemiplegic cerebral palsy assessment
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Hemiplegic cerebral palsy (HCP) is the most common form of cerebral palsy (CP) and affects roughly 1 in 400 infants. Unable to properly use the arm and leg of one side of the body, the disorder can have major negative impacts on a person’s life. New and improved methods of treating HCP have emerged in recent decades. LÄS MER
3. Tunnelbyggande vid partiell bergtäckning : En fallstudie av Nacka Centrums tunnelbanestation
Master-uppsats, KTH/Jord- och bergmekanikSammanfattning : I samband med urbanisering av städer ökar omfattningen av byggda delar och antalet pågående byggnadsprojekt. Den ökade bebyggelsen i kombination med samhällets intresse leder till att projekt utförs med minskad möjlighet att välja lämplig plats. LÄS MER
4. 3D-visualisering av autonoma system
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Drönare är ett växande fenomen i dagens samhälle och deras användningsområdenhar snabbt ökat de senaste åren. För att underlätta utvecklingen av drönarteknologi kansimuleringar tillämpas då de möjliggör testning i en kontrollerad och riskfri miljö. LÄS MER
5. Hur påverkas konsumenter av precisionsmarknadsföring?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Studien primära syfte är att undersöka ifall det finns något samband mellan användandet av precisionsmarknadsföring, som grundar sig i big data, och konsumentbeteende samt kundlojalitet. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ ansats bestående av en enkätundersökning. LÄS MER