Sökning: "Användarvanor"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Användarvanor.

  1. 1. The Impact of Gesture Navigation on Mobile Usage

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sandra Tor; Simon Ekman von Huth; [2021]
    Nyckelord :Gesture Navigation; System Navigation; Persuasive Design; Habits; Stopping Cues; Scrolling; Attention Economy; Flow;

    Sammanfattning : The modern attention economy incentivizes the use of persuasive designs in software development. Scrolling is an interaction technique commonly associated with persuasive designs because of its lack of natural stopping cues and potential for habit promotion. LÄS MER

  2. 2. Datorgenererad eller verklig? En undersökning om personer i åldern 18-34 har ett kritiskt förhållningssätt till datorgenererade fotorealistiska bilder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Felicia Richert Kåge; [2020]
    Nyckelord :Datorgenererade fotorealistiska bilder; Virtuella influencers; Influencers; Instagram; Bildanalys; Trovärdighet; Digitala 3D-verktyg; Användarvanor; Källkritik;

    Sammanfattning : Idag finns mängder av digitala verktyg för gemene man att använda till att skapa högkvalitativa, fotorealistiska datorgenererade bilder. Det blir svårare och svårare att avgöra om dessa är fotografier eller datorgenererade - och den digitala tekniken fortsätter att utvecklas snabbt. LÄS MER

  3. 3. En studie kring utvecklingen av webbapplikationen Appening

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Elin Blom; Tobias Vintilescu Borglöv; Viktor Hellström; Gustav Jansson; Rebecca Larsson; Andreas Nygren; Jonas Ridderström; Arvid Röckert; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar utvecklingen av en webbapplikation och syftar till att besvara frågeställningen ”Hur ska en webbapplikation, som erbjuder en marknadsplats för att boka händelser utförda av amatörartister och privatpersoner, utformas för att göra den användbar?” Arbetet inleddes med en teoriframtagning vilken implementationen sedan baserades på. Rapporten innefattar delar som diskuterar användarvanor av webbapplikationer, utveckling inom den agila arbetsmetodiken Scrum såväl som tekniska aspekter såsom struktur, databashantering och design. LÄS MER

  4. 4. Framtidens VoD-konsumtionsbeteende bland ungdomar : En studie om vad det svenska TV-bolaget TV4-Gruppen bör göra för att tillgodose ungdomars VoD-konsumtionsbeteende, ur ett framtidsperspektiv på fem år

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Torbjörn. Axelsson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker vad TV4-Gruppen bör göra för att tillgodose ungdomars VoD-konsumtionsbeteende, ur ett framtidsperspektiv på fem år. För ta reda på detta utformas arbetet av (1) en konsument- och marknadsanalys, där den svenska TV-marknaden och dess branschtrender kartläggs samt ungdomarnas användarvanor identifieras. LÄS MER