Sökning: "Arabic language"

Visar resultat 21 - 25 av 111 uppsatser innehållade orden Arabic language.

  1. 21. Motivationens effekt på språkinlärning hos eleven : Hur olika motivationsverktyg kan stimulera elevers inlärningsprocess ur ett motivationsteoretiskt prespektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Zeinab Aljumaily; Bushra Fayrooz; [2022]
    Nyckelord :Motivations faktors; mother tongue teaching; fram factor; internal and external motivation.; Motivationsfaktorer; modersmålsundervisning; ramfaktorer; inre och yttre motivation.;

    Sammanfattning : Forskning visar att motivation är betydelsefullt för elevers inlärningsprocess och skolresultat. Med detta som utgångspunkt är syftet med denna underesökning att undersöka vilka orsaker som finns till bristande motivation hos eleverna i samband med modersmålsundervisningen samt vad lärare kan göra för att höja elevernas motivation i deltagandet av modrsmålsundervisningen. LÄS MER

  2. 22. Positionering av språkliga och kulturella erfarenheter som resurser i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Kawthar Alrobaei; [2022]
    Nyckelord :Arabic-speaking people; positioning; identity; Arabic as a resource; experiences;

    Sammanfattning :   The following study aims to investigate young Arabic-speaking adults' experiences of mathematics teaching during their time in primary school, more specifically, the study focuses on highlighting experiences of how linguistic and cultural experiences can be positioned as resources in mathematics teaching and how these relate to Arabic-speaking people's possible identity positions. Two questions have been formulated to achieve the purpose of the study: What experiences do Arabic-speaking young adults have of language and culture in mathematics teaching in primary school in Sweden? And what identity positions regarding resources for mathematics learning will be possible based on the young adults' linguistic and cultural experiences? A qualitative method for data collection has been done in the form of semi-structured interviews with 6 Arabic-speaking people aged 18-25 to answer the questions. LÄS MER

  3. 23. Eight Levantine Arabic Folk Songs : An analysis of theme, structure and language

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Edvin Bergenfalk; [2022]
    Nyckelord :Levantine Arabic; folk songs; rhythm; metre; folk poetry; Simon Jargy; Syria; Lebanon;

    Sammanfattning : This study sets out to investigate a corpus of eight poetic texts (songs) in vernacular Arabic from (Greater) Syria, and analyse them in terms of their themes, structure and language. The songs are taken from the ethnomusicological work La poésie populaire traditionnelle chantée au Proche-Orient Arabe by Simon Jargy (1970). LÄS MER

  4. 24. Dialekter och standardarabiska i arabiska modersmål : Lärarens språkbruk i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ahmad Sami; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. Engelska för nyanlända somalisk- och arabisktalande elever : Hur upplever somalisk- och arabisktalande flyktingelever inlärningen av engelska på en högstadieskola i Sverige? En kvalitativ studie med fokus på underkända elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Rebekka Edlund; [2021]
    Nyckelord :Arabic; English as foreign language; extramural English; high-school; language attitude; refugee students; Somali; Sweden; translanguaging.;

    Sammanfattning : Swedish schools start teaching English in second grade. Also, many children in Sweden practicea lot of English in their spare time, for example by watching films, or by playing computergames. During the last few years, Sweden has accepted many refugees from countries whereEnglish doesn’t play such a dominant role. LÄS MER