Sökning: "Att arbeta med portfolio"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden Att arbeta med portfolio.
21. Footprints among Folders, Blogs and Clouds - A Study of how Four Art Teachers Work with Portfolios and Portfolio Methodical Elements
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I denna undersökning avser jag att få en djupare förståelse för verksamma bildlärares upplägg, intentioner och upplevelser av att arbetar med portföljer och portföljmetodiskadelmoment i bildundervisningen. Anledningen till att jag vill undersöka detta är en följd av de åtskilliga rapporter och utvärderingar som visar på de problem och utmaningar som bildämnet står inför. LÄS MER
22. Kundportföljen i praktiken : en fallstudie av Orsa Lamellträ AB
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Orsa Lamellträ har under 2011 och 2012 märkt en minskad försäljning på sin limfog. Bland annat är det stark konkurrens från Östeuropa och en stark kronkurs som ses som orsak till den nedsatta efterfrågan. LÄS MER
23. Frendin Architecture : A project on the practice of an architect
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : ‘Frendin Architecture – A project on the practice of an architect’ uses the realm of architectural design to engage with the design of architectural practice. With only a limited network of contacts and practical experience, without commissions in the pipeline or a portfolio of works, this project approaches the city as a site for architectural office and explores strategies for establishing an architect’s practice. LÄS MER
24. Mot en ny (kr)istid? : En studie om hur svenska förvaltningsmyndigheter arbetar för att utveckla en proaktiv krishantering
Kandidat-uppsats, HLK, CHILD; HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Det är inte längre en fråga om huruvida en organisation kommer att drabbas av en kris, utan det är snarare frågan om när. Det har skett en utveckling inom diskursen för kriskommunikation. LÄS MER
25. Portfolio i förskolan : att synliggöra och reflektera kring barns lärande genom dokumentation
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Intresset för ämnet uppstod under en av mina verksamhetsförlagda utbildningar då dokumentationsmetoden disskuterades med verksamma inom förskolan. Bilden som målades upp kring arbetet med portfolio var då att pedagogerna nästan inte har någon tid att arbeta med dessa i den dagliga verksamheten, men också att dokumentation inte tas tillvara på i ett senare skede för ett vidare lärande. LÄS MER