Sökning: "Barsk"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade ordet Barsk.
11. Objektorienterad programmering på teknikprogrammet. : Vad lär sig gymnasieelever av programmering vidC-sharplektioner?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studien problematiserade gymnasieelevers lärande i perspektivet: Lär sig elever förmågan att programmera eller lär de sig enbart programmeringsspråket? Syftet var att undersöka och analysera hur elever lär sig att programmera och om de lär sig tankesättet för att praktiskt tillämpa sina kunskaper av ett objektorienterat språk. Frågeställningar var: Hur uppfattar elever programmeringen och på vilket sätt lär de sig att programmera,dvs. LÄS MER
12. Model Predictive Control of a Tricopter
Master-uppsats, Reglerteknik; Tekniska högskolanSammanfattning : In this master thesis, a real-time control system that stabilizes the rotational rates of a tri-copter, has been studied. The tricopter is a rotorcraft with three rotors. The tricopter has been modelled and identified, using system identification algorithms. LÄS MER
13. IKEA, Umeås Mekka? : - en enkät om IKEA´s etablering i Umeå
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Idag finns en avsiktsplan för en etablering av ett IKEA-varuhus i Umeå och det råder en oro bland handlare samtidigt som en förväntan sprider sig bland umeåborna. Kommunen hade tidigare planer på att utveckla Klockarbäckens handelsområde men då möjligheten om ett IKEA dök upp ändrades avsikterna. LÄS MER
14. A Study on the Causal Relationship Between Relative Eequity Performance and the Exchange Rate: The Swedish Case
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : The question whether there is a causal relationship between exchange rates and equities is unresolved both in theory and empirically. The Flow theory postulates that exchange rates cause equity returns while the Stock theory suggests that equity returns cause exchange rates. LÄS MER
15. Vem? Säger vad? I vilken kanal? Till vem? Med vilken effekt? : Bloggen som en del av företags marknadskommunikation
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund och problem: Bloggen som marknadskommunikationsverktyg har ökat de senaste åren. Företag har börjat kommunicerar budskap via bloggtexter med förhoppning om att öka dess trovärdighet och därmed effekt, vilket väckt en debatt angående produktplacering och smygreklam. LÄS MER